۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۳۰۵۲۸۵
امام‌جمعه سراب:

اربعین معجزه مکتب تشیع است/ سراب میزبان پرچم سرخ حسینی در اربعین

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام اکرمی با بیان این‌که اربعین حسینی نمایشی از کرامت و عظمت مکتب تشیع است، گفت: اربعین یک معجزه است که میلیون‌ها انسان را در مسیر کربلا به حرکت وا می‌دارد و نام حسین را در جهان طنین‌انداز می‌کند.
حجت الاسلام اکرمي، امام جمعه سراب

حجت‌الاسلام علی‌اکبر اکرمی، امام‌جمعه سراب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به سالروز نیروی دریایی، اظهار داشت: ایران اسلامی به برکت انقلاب اسلامی و نیروهای سپاه و ارتش دارای نیروی‌های دریایی قدرتمند و با مجهز به تجهیزات به‌روز است.


وی اربعین حسینی را تجلی وحدت و انسجام تشیع زیر سایه ولایت اهل‌بیت(ع) دانست و اظهار داشت: اربعین حسینی نمایشی از کرامت و عظمت مکتب تشیع است، زیارت اربعین حضرت اباعبدالله (ع) موردتوجه خاص شیعیان و از ارادت آن‌ها نشئت دارد.


امام‌جمعه سراب اربعین را روز زیارتی امام حسین (ع) خواند و ابراز داشت: این روز، روزی است که حضرت امام سجاد(ع) سر مبارک حضرت اباعبدالله را به پیکر مطهرشان ملحق کردند، از این ‌رو، این روز به روز زیارتی حضرت اباعبدالله (ع) نام گرفته است.


وی جایگاه و ارزش والای اربعین بین شیعیان را به جهت اسارت و کاروان خانواده و عزیزان حضرت اباعبدالله (ع) دانست و تصریح کرد: اهل‌بیت امام حسین(ع) بعد از جریان کربلا و اسارت خود با شجاعت ایستادند و سختی‌های فراوانی را متحمل شدند.


حجت‌الاسلام اکرمی با اشاره به مصائب اهل‌بیت حضرت اباعبدالله(ع) در طول اسارت و سختی های فراوان سفر شام، خاطرنشان کرد: اربعین به ‌نوعی خود یک معجزه است که میلیون‌ها انسان را همانند دریای خروشان در مسیر کربلا به راه می‌اندازد و نام حسین را در جهان طنین‌انداز می‌کند.


وی بابیان این‌که سراب در اربعین حسینی میزبان پرچم سرخ حسینی در امامزاده بزرگ این شهر هست تا شهر سراب زائر این پرچم و میزبان آن باشد، گفت: مردم سراب مردمی دین‌دار، ولایتمدار و عاشق اهل‌بیت پیامبر (ع) است.


امام‌جمعه سراب مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی را سبب شگفتی جهان دانست و خاطرنشان کرد: راهپیمای اربعین حسینی و مراسم بزرگ اربعین پیام وحدت، اقتدار و انسجام مکتب تشیع را به جهان نشان خواهد داد و بار دیگر توجه جهان را به مکتب انسان‌ساز تشیع و اسلام متوجه خواهد کرد./854/302/ب2

ارسال نظرات