۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۳۰۵۱۷۴
امام جمعه اردبیل:

فرهنگ مقاومت و پافشاری بر اصول عامل عزت ایران اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل، فرهنگ مقاومت و پافشاری بر اصول را عامل عزت ایران اسلامی دانست و گفت: امروز موقعیت استثنایی که برای کشور ایجاد شده نشان دهنده این موضوع است؛ راهی را که ملت با رهبری حضرت امام خمینی(ره) و رهبری طی کرده راهی اصولی و درست بوده است.
 امام جمعه اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه اردبیل با اشاره به دیدار رییس جمهور روسیه با مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 شاید کسی باور نمی کرد که این انقلاب تا حدی به شکوفایی و رشد و توسعه برسد که رییس جمهور یک کشور قدرتمند در جهان افتخار کند که کشور ما را شریک استراتژیک خود انتخاب کند و با ترک تشریفات دیپلماتیک، متواضعانه در محضر رهبر انقلاب حاضر و یک و نیم ساعت مشغول رایزنی در موضوع اوضاع دنیا باشد.

 

وی این عزت را با ذلت دولت همسایه مقایسه کرد که با یک اشتباه، هم خود و هم ملتش را سرافکنده کرد و با هر تقلایی ذلتی دیگر برای کشور و ملت خودش درست می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی، تصریح کرد: عزت و ذلت ملت ها در گرو عملکرد حکومت ها است و ما از این موقعیت استثنایی برای کشور می فهمیم که راهی را که ملت با رهبری حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری طی کرده که همان راه مقاومت و پافشاری بر اصول است راهی درست بوده و عزت آینده ما نیز در ادامه همین سیاست است.

 

وی با اشاره به اینکه دولت روسیه اعلام کرده که از جهت تجاری و تأمین نیازهای خوراکی، ایران و مراکش را جایگزین ترکیه خواهد کرد و از آن طرف پوتین در سفر خود به ایران خط اعتباری 5 میلیارد دلاری برای ایران باز کرد، گفت: این فرصت استثنایی امتحان بزرگی برای مسؤولان اجرایی کشور است تا قابلیت خود را نشان دهند.

 

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به حوادث دیروز منطقه نارداران باکو و حمله پلیس این کشور به نمازگزاران این منطقه، اظهار داشت: روز گذشته در کشور آذربایجان اتفاقی افتاده که سبب نگرانی ما شده است و علی الظاهر چند نفر در این حادثه کشته شده اند.

 

وی افزود: همه می دانند که علما محل رجوع مردم هستند و به همین جهت از دیروز مراجعات زیادی از کشور آذربایجان و از آذری های ایران به ما شده و در خصوص این موضوع شدیدا اظهار نگرانی کرده اند و ما امیدواریم که دولت آذربایجان با تدبیر خود اجازه ندهد که وضع وخیم تر شود.

 

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس، ایشان را نماینده الگو و جامع و تراز نظام جمهوری اسلامی دانست و از هموطنان خواست با چنین معیار فاخری برای حساس ترین مرکز تصمیم گیری کشور، نماینده انتخاب کنند.

 

وی افزود: نخستین شرط در خصوص نماینده آرمانی این است که از سر وظیفه شرعی در انتخابات حاضر شوند و در آن صورت هیچ وقت راه های غیرقانونی و غیر شرعی، هزینه های سنگین، رقابت های منفی، رفتن به سراغ دلال ها و دیگر مسایل نامناسب انجام نمی شود./937/201/ب1

ارسال نظرات