۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۳۰۴۹۱۳
امام جمعه سراب:

ولایت مداری و ایثارگری روح بسیج است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام اکرمی گفت: بسیجیان باید رنگ و بوی ولایت مداری، ایثارگری و فداکاری داشته باشند، اگر بسیج از این سه مهم تهی شود، دیگر کالبدی بدون روح باقی خواهد ماند.
حجت الاسلام اکرمي، امام جمعه سراب

حجت الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، بسیج را شجره طیبه‌ای عنوان کرد که برکات آن تا به امروز برای کشور و ملت محسوس بوده و اظهار داشت: بسیج یک مبنای فکری بر اساس آموخته های اسلامی است.


وی با بیان اینکه مدل بسیج مدلی کارآمد برای کشورهای جهان بوده و نوعی هم افزایی میان ملت و حاکمیت برای دست یابی به اهداف والا است، گفت: امروز بعد از نمایش کارآمدی بسیج در طول پیروزی انقلاب شاهد صدور این فرهنگ به خارج از مرزهای کشور هستیم.


امام جمعه سراب پیروزی های اخیر در سوریه، عراق و یمن را ناشی از ساختار و تفکر بسیجی عنوان و تصریح کرد: مدل بسیج که توأم با ایمان به اهداف و ارزش ها است امروز در خارج از مرز ها کشور نیز کار آمدی و ارزش خود را به نمایش می‌گذارد.


امام جمعه سراب با اشاره به رشادت ها و جانبازی بسیجیان در هشت سال دفاع مقدس، ابراز داشت: تفکر بسیجی لازم است در میان نسل جوان نهادینه شود، تفکر بسیجی ریشه در قیام عاشورا و حرکت حضرت اباعبدالله(ع) دارد، بسیجی هیچ گاه زیر بار ظلم نمی رود.


وی با بیان این‌که بسیجی عفیف و دارای حیا است و لازم است فرهنگ غیرت، حیا و عفاف و حجاب در میان بسیج و به ویژه بسیج نسل جوان تقویت شود، یک بسیجی باید متعهد به ارزش ها و مقید به باید ها و نباید های شرعی باشد.


حجت الاسلام اکرمی تعهد، انس با قرآن و شرکت در نماز های جمعه و جماعت را نشان بسیجی واقعی دانست و ابراز داشت: بسیجی اهل مبارزه با منکرات اجتماعی است و امر به معروف و نهی از منکر را یک وظیفه و فریضه الهی می داند و بر آن تأکید دارد.


وی حضور در لیست بسیج را کافی ندانست و تأکید کرد: در کنار نام و نشان بسیجی باید به مرام و رسم بسیجی نیز معتقد و مقید بود، ضروری است تا رسم بسیجی و مرام بسیج را به نسل جوان به ویژه دانش آموزان انتقال داد و یک بسیجی واقعی را تربیت کرد.


امام جمعه سراب با تأکید بر ولایتمداری، روحیه شهادت طلبی و ایثارگری، خاطرنشان کرد: برنامه های بسیج و بسیجیان باید رنگ و بوی ولایت مداری، ایثارگری و فداکاری داشته باشد، اگر بسیج از این سه مهم درون تهی شود، دیگر کالبدی بدون روح باقی خواهد ماند و تأثیری نخواهد داشت./854/302/ب2

ارسال نظرات