۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۹
کد خبر: ۳۰۴۷۱۷
مدیر مدرسه علمیه رکن الملک :

آفت ها روی انسان مؤمن تأثیری نمی گذارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه رکن الملک با اشاره به فرازی از خطبه دویست و هفتم نهج البلاغه، گفت: انسان مؤمن مانند درختی است که به دیگران منفعت می‌رساند، مؤمن همه تواناییش را برای یاری رساندن به دیگر مؤمنان جامعه به کار می‌گیرد.
حجت الاسلام احمد کلباسي مدير حوزه علميه رکن الملک اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام احمد کلباسی مدیر مدرسه علمیه رکن الملک سه شنبه شب در خیمه حسینی واقع در خیابان هشت بهشت، با بیان پنج روایت از پیامبر (ص) در تشریح خصوصیات انسان مؤمن گفت: مؤمن باید شبیه خوشه گندم باشد و به هفتاد مؤمن دیگر خیر برساند.

 

وی با اشاره به روایتی از پیامبر (ص) که می فرمایند، مؤمن همانند شمش طلا است، افزود: مقصود پیامبر(ص) از مؤمن طلایی، مؤمنی است که همه تلاشش را به کار می گیرد تا به واسطه پیروی از دستورات خداوند، مس وجودش را به طلا تبدیل کند.

 

حجت الاسلام کلباسی با بیان روایتی دیگر از پیامبر (ص) در تشریح خصوصیات انسان مؤمن که می فرمایند، مؤمن شبیه خوشه گندم است ابراز کرد: انسان مؤمن باید همانند خوشه گندم که بار هفتاد دانه گندم را به دوش می کشد، همه تواناییش را به کار گیرد تا به هفتاد مؤمن دیگر در مواضع مختلف فرهنگی، اعتقادی، اقتصادی کمک کند.

 

مدیر مدرسه علمیه رکن الملک بیان کرد: انسان مؤمن انسانی است که همانند درخت همیشه سبزی سایه داشته و بخشی از اکسیژن را تأمین می کند، به دیگران نفع می رساند.

 

وی در تبیین این روایت از پیامبر (ص) که می فرمایند، مؤمن شبیه عطار است، افزود: انسان مؤمن همانند یک عطار وقتی وارد مکانی می شود، همه را متوجه خودش کرده و از نور وجودش را همه را متنعم می کند.

 

حجت الاسلام کلباسی اذعان کرد: تشبیه انسان مؤمن به درخت نخل از این جهت که سرتاسر وجود انسان مؤمن باید شبیه درخت نخل مفید باشد، تشبیه کاملاً صحیحی است.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه در پاسخ به این سؤال که چه کنیم تا مصداق این پنج حدیثی که پیامبر (ص) در اوصاف انسان های مؤمن نقل کرده اند باشیم؟ گفت: طبق فرازی از خطبه دویست و هفتم نهج البلاغه که امیرالمؤمنین (ع) می فرمایند، المُؤمِنُ کَلجَبَلِ الرّاسِخ، اگر می خواهیم مصداق یک انسان مؤمن شویم باید همانند کوه در برابر مشکلات، مصائب و آفت ها ایستادگی کنیم./867/203/ب1

ارسال نظرات