۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۳۰۳۸۶۴
شاعر طنزپرداز حوزوی:

حوزویان از ظرفیت جهانی هنر غافل نشوند

خبرگزاری رسا ـ الهامی گفت: هنر، زبان انتقال معنویات، فرهنگ و ادبیات است، جهان تشنه شنیدن معارف اسلامی است برای انتقال مفاهیم اسلامی می‌توان از این نوع زبان استفاده کرد.
رضا الهامي شاعر حوزوي

رضا الهامی، شاعر طنزپرداز حوزوی در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه هنر در دنیای امروز زبان انتقال معنویات، فرهنگ و ادبیات است، تصریح کرد: هنر در عصر تکنیک و فناوری دارای اهمیت ویژه ای است؛ بنابراین در حوزه علمیه باید از زبان جهانی هنر استفاده شایسته کرد.

 

وی با اشاره به اینکه جهان تشنه شنیدن معارف اسلامی است، اظهار کرد: در زمینه‏ خوشنویسی، شعر یا حتی تبلیغ، برای انتقال مفاهیم اسلامی می‌توان از این نوع زبان استفاده کرد.

 

شاعر طنزپرداز حوزوی با بیان اینکه باید به ادبیات به صورت ابزار و هدف فرهنگ‌ها نگاه کرد، افزود: منتهی الیه فرهنگ‌ها به هنر و ادبیات می رسد، فرهنگ باید به صورت مکتوب در بیاید که نقطه اوجش خوانده شدن از سوی خوانندگان است.

 

الهامی در تشریح ابعاد ارزشمند ادبیات گفت: ادبیات فقط در فارسی نیست، ادبیات در همه زبان ها مهم و نقش آفرین است، ادبیات مجموعه از فرهنگ و رسوم را در خود جای می دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه در زمینه ادبیات فعالیت‌های ویژه‏ای دارد، کتاب‏هایی که نوشته اند و الان می نویسند این خودش نوعی توجه مناسب به ادبیات است.

 

شاعر طنزپرداز حوزوی بین طنز، هجو و لطیفه تفکیک قائل شد و ابراز کرد: طنز مثل «با پنبه سر بریدن» است، که مشکلات جامعه را با دید شیرین بیان می کند؛ به گونه ای که آموزنده و محترمانه است.

 

الهامی گفت: طنز همیشه با خنده کار ندارد و امکان دارد یک متن طنز درباره دردهای جامعه را بیان کند و باعث گریه شود؛ بنابراین طنز هم می تواند تلخ و انتقادی باشد که در این صورت باید اخلاق رعایت شود تا به دیگران توهین نشود.

 

شایان ذکر است، رضا الهامی شاعر طنز پرداز حوزوی در سال 1374 در مجله جوانان امروز نخستین شعرش چاپ و در واقع کار طنز پردازی ایشان از آن زمان آغاز شد و تا امروز در برخی مجله ها، روزنامه ها و شبکه های اجتماعی ادامه دارد./875/ت302/ف

ارسال نظرات