۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۳۰۳۷۸۴
در مدرسه طالبیه تبریز؛

کارگاه تلبس و آمادگی طلاب برای ورود به کسوت روحانیت برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ کارگاه تلبس و آمادگی طلاب برای ورود به کسوت روحانیت به مدت دو روز در مدرسه علمیه عالی طالبیه تبریز برگزار شد.
لباس روحانيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، کارگاه تلبس در دو روز جمعه و پنجشنبه این هفته در مدرسه طالبیه تبریز برگزار شد و در این دوره کلاس های تجوید، کارگاه احکام و آشنایی بیشتر با جایگاه لباس روحانیت و اخلاق تلبس با حضور اساتید مجرب برگزار شد و بعد از ظهر امروز به کار خود پایان داد.


حجت الاسلام سید ودود اصل نژاد، معاون تهذیب مدرسه علمیه طالبیه تبریز، در حاشیه برگزاری کارگاه تلبس با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه لباس روحاینت، اظهار داشت: برای آشنایی و حفظ شئون لباس روحاینت و آشنایی طلاب با ارزش های و شؤون لباس می باشد.


وی با بیان این‌که داشتن پایه پنج و صلاحیت های علمی و اخلاقی مهم ترین شرط شرکت در این کارگاه آموزشی است، ابراز داشت: برای آنکه طلاب محوز تلبس را کسب کنند لازم بود این کارگاه ها برگزار شود و طلاه متقاضی این دوره را طی کنند.


معاون تبلیغ این مدرسه علمیه با بیان این‌که در کارگاه احکام طلاب به صورت عملی برخی موارد فقهی را ترمین و تلسط پیدا می کنند، ابراز داشت: در این کارگاه ها آداب اجرای صیغه شرعی، آموزش احکام و شیوه بیان احکام از مهم ترین محورهای آموزشی بود.


وی آثار و برکات لباس روحانیت، آداب و معاشرت، اجتناب از مواضع تهمت را موضوعات کارگاه تلبس دانست و ابراز داشت: یکی از محور های این کارگاه های تعریف و افزایش شناخت طلاب از جایگاه لباس روحانیت می باشد تا متناسب با آن رفتار کنند.


این استاد حوزه و دانشگاه لباس روحانیت را لباس شاخص بودن عنوان و تصریح کرد: طلبه و روحانیت باید بدان که جز خواص جامعه بوده و لازم است در موضع گیری ها و رفتار های اجتماعی متناسب با آموزه دین مبین اسلام و پیامبر اسلامی هماهنگ کنند.


وی با بیان این‌که این کارگاه برای طلاب مدرسه علمیه طالبیه و سفیران هدایت تبریز برنامه ریزی شده بود و بعد از ثبت نام طلاب برگزار شد، ادامه داد: امید است این کارگاه زمینه ساز آمادگی طلبه برای قرار گرفتن در کسوت روحانیت باشد.


گفتنی است، همچنین در طی این دو روز کارگاه بانکداری اسلامی بدون ربا با حضور اساتید مجرب از حوزه علمیه قم، در مدرسه علمیه عالی طالبیه تبریز با حضور طلاب و روحانیت و با همت امور طلاب و روحانیت استان برگزار شد./854/303/ب2

ارسال نظرات