۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۳۰۳۷۷۳
استاد حوزه و دانشگاه:

کج‌فهمی برخی از دین عامل گمراهی مسلمانان بعد از رحلت رسول اکرم شد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این مسأله که عده‌ای بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) لباس دین را به طور وارونه به تن کرده و دین را کج به مردم تفسیر کردند، گفت: چنین ضلالتی سبب شد تا سیدالشهدا(ع) به خاطر آن قیام کنند و از جان خود و فرزندانشان در راه خدا بگذرند.
گمراهي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام برقی، استاد حوزه و دانشگاه صبح امروز پیش از شروع دعای ندبه در حسینیه اعظم ثارالله ارومیه به تبیین چهره منافقان در صدر اسلام پرداخت و اظهار داشت: امام حسین(ع) همه داروندار خود را در راه خدا فدا کردند تا انسان ها را از بند جهالت و گمراهی نجات دهند.

 

وی با اشاره به این مسأله که عده ای بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) لباس دین را به طور وارونه به تن کرده و دین را کج به مردم تفسیر کردند، ادامه داد: چنین ضلالتی سبب شد تا سید الشهدا(ع) به خاطر آن قیام کنند و از جان خود و فرزندان شان در راه خدا بگذرند.

 

حجت الاسلام برقی افزود: روزی رسول خاتم(ص) خواب دیدند که عده ای میمون در کنار منبر ایشان نشسته اند و به نوبت از آن بالا می روند و پایین می آیند، وقتی از خواب بیدار شدند آیه 60 سوره مبارکه اسرا نازل شد که می فرماید: « وَ إِذْ قُلْنا لَکَ إِنَّ رَبَّکَ أَحاطَ بِالنَّاسِ وَ ما جَعَلْنَا الرُّؤْیَا الَّتی‏ أَرَیْناکَ إِلاَّ فِتْنَةً لِلنَّاسِ وَ الشَّجَرَةَ الْمَلْعُونَةَ فِی الْقُرْآنِ وَ نُخَوِّفُهُمْ فَما یَزیدُهُمْ إِلاَّ طُغْیاناً کَبیرا»؛ این آیه مربوط به فتنه های است که بعد از رحلت رسول خاتم(ص) سبب انشقاق و دو دستگی در دین اسلام شده اند و اشاره به ظهور بنی امیه است.

 

وی تلاش همواره معاویه بن ابی سفیان را سیاه نمایی چهره خاندان نبوت به ویژه امام علی(ع) و تاویل آیات الهی و تغییر تفاسیر و شان نزول آیات کریمه عنوان و اضافه کرد: معاویه نگران آیه شش سوره لقمان بود که در وصف ایمان حضرت علی(ع) در لیله المبیت نازل شده بود، بنابراین به یکی از صحابه رسول اکرم(ص) مبلغی داد تا بر بالای منبر برود و شان نزول این آیه را تغییر دهد تا مردم متوجه ایمان حضرت علی(ع) و فهم جایگاه ایشان در نزد خدای منان نشوند.

 

استاد حوزه و دانشگاه وقاحت و بی شرمی دشمنان اهل بیت(ع) و قاتلین امام حسین(ع) را برگرفته از مکتب فکری بنی امیه دانست و تصریح کرد: شمربن ذی الجوشن بعد واقعه عاشورا به عمل خود افتخار می کند و می گوید من دیگر نیازی به نماز خواندن ندارم، چون در راه خدا جهاد کرده ام و فردی را که بر خلیفه زمان خود خروج کرده بود به قتل رسانده ام.

 

وی در مورد نظرات امامان اهل سنت در مورد معاویه و خاندان بنی امیه، گفت: از امام شافعی سوال شد که آیا معاویه هنگام خروج علیه خلیفه وقت خود، آیا از دین خارج شد؟ گفت: معاویه کی بر دین وارد شده بود که از آن خارج شود و یا بخاری در کتاب خود ابواب متعددی را به وصف مناقب صحابه و خلفای بعد پیامبر اکرم(ص) اختصاص داده است، اما وقتی به معاویه می رسد بجای نوشتن مناقب فقط چند ذکری از او می نویسد و می گوید: عجیب ترین کار جهان این است که فردی به مانند معاویه برای مردم درس دین دهد.

 

حجت الاسلام برقی در پایان به بررسی جایگاه اهل بیت(ع) و به ویژه سالار شهیدان در نزد اهل سنت پرداخت و افزود: یکی از اندیشمندان و نویسندگان مسیحی در مورد امام حسین(ع) می نویسد: در مورد امام حسین(ع) تحقیق کردم و دیدم ایشان را دادن جان خود و فرزندان و اسارت رفتن اهل بیت اش خدمتی به بشریت کرده است که تا قیامت همه ما مدیون و بدهکار ایشان ایم./936/203/ب2

ارسال نظرات