۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۳۰۳۵۹۵

شماره صد و هفتم ماهنامه ملیکا منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ صد و هفتمین شماره ماهنامه ملیکا(ماهنامه فرهنگی کودکان ایران) از سوی مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) چاپ و روانه بازار شد.
ماهنامه مليکا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شماره 107 ماهنامه ملیکا(ماهنامه فرهنگی کودکان ایران) ویژه آبان‌ماه 1394 به مدیرمسؤولی سید مسعود پورسیدآقایی از سوی مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) منتشر شد.

 

در این شماره می‌خوانیم: «کدام ماه می‌آیی؟ محرم»، «ترانه ماه»، «روزهای ماه: آبان/ محرم»، «نیکان: عموی مهربان من»، «شعر: هر چه را ندیده‌ام»، «چشم به راه»، «گزارش: مراسم عزاداری»، «قصه شهر جنگلی»، «دانستنی: خورشید» و «جدول محرم».

 

در ذیل موضوعی با عنوان کدام ماه می‌آیی؟ محرم آمده است: «ماه محرم، اولین ماه در تقویم اسلامی است. در روز دهم این ماه، یعنی در روز عاشورا، امام حسین علیه‌السلام به شهادت رسید. ماه محرم که می‌آید، کوچه‌ها و خیابان‌های شهر، حال و هوای خاصی می‌گیرند. مسلمان‌ها سعی می‌کنند هر کاری از دستشان برمی‌آید، انجام دهند تا یاد و نام امام حسین علیه‌السلام را زنده نگه دارند؛ چون او انسان شجاعی بود و در برابر ظالم‌ها ایستاد و تسلیم نشد.

 

بعضی‌ها توی مساجد، مراسم عزاداری می‌گیرند و درباره خوبی‌های آن امام برای دیگران صحبت می‌کنند. بعضی‌ها غذاهای خوشمزه می‌پزند و بین مردم پخش می‌کنند. اگر به خیابان‌ها بروید دسته‌های عزاداری زیادی را می‌بینی که در کوچه و خیابان‌ها در رفت‌‌وآمد هستند.

 

مردم در دسته‌های عزاداری، مسیرهای طولانی را طی می‌کنند و زنجیر و طبل می‌زنند. آن‌ها می‌خواهند به همه بگویند با آن‌که سال‌ها است از شهادت امام عزیزمان گذشته، اما هرگز او را فراموش نخواهیم کرد؛ چون او مرد مهربان و شجاعی بود».

 

صد و هفتمین شماره ماهنامه ملیکا(ماهنامه فرهنگی کودکان ایران) ویژه آبان‌ماه 1394 به مدیرمسؤولی سید مسعود پورسیدآقایی از سوی مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) و با قیمت 4500 تومان چاپ و روانه بازار شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات