۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۳۰۳۵۳۶
از محل اعتبارات سفر رهبری؛

ساختمان حوزه علمیه و استادسرای بجنورد تکمیل شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: ساختمان حوزه علمیه امام خمینی(ره) و استادسرای مدرسه علمیه امام صادق(ع) بجنورد، با استفاده از اعتبارات سفر رهبری به استان تکمیل شد.
حجت الاسلام سالاري مکي - مسؤول نمايندگي حوزه علميه خراسان شمالي

حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به وضعیت اجرای پروژه های عمرانی حوزه های علمیه بجنورد که در سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی مصوب شد، اظهار کرد: در این سفر برای ساخت و تکمیل حوزه های علمیه شهر بجنورد، چهار پروژه شامل احداث استادسرا و مدرسه علمیه مصوب شد که همه این طرح ها اجرا شده و مراحل مختلف ساخت را طی می کنند.

 

وی اضافه کرد: احداث استادسرای مدرسه علمیه امام صادق(ع)، تکمیل ساختمان مدرسه علمیه امام خمینی(ر)، احداث استادسرای حوزه علمیه امام خمینی(ره) و احداث ساختمان مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه ای(مدظله العالی) بجنورد چهار پروژه مصوب سفر رهبری در بخش حوزه های علمیه در بجنورد هستند.

 

حجت الاسلام سالاری مکی با اشاره به روند احداث ساختمان استادسرای مدرسه علمیه امام صادق(ع) بجنورد مصوب سفر رهبری، گفت: استادسرای مدرسه علمیه امام صادق(ع) بجنورد در هشت واحد با زیربنای 900 مترمربع با استفاده از اعتبارات مصوب سفر رهبری اجرا شد و اکنون نیز با 99 درصد پیشرفت فیزیکی تقریبا تکمیل شده است.

 

دبیر شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی ادامه داد: برای اجرای این طرح در مجموع پنج میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار مصوب شده بود که از این میزان چهار میلیارد ریال از سوی دفتر مقام معظم رهبری و یک میلیارد و 200 میلیون ریال نیز از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان تأمین و هزینه شده است.

 

وی با بیان اینکه طرح تکمیل ساختمان مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بجنورد با استفاده از اعتبارات سفر رهبری نیز به پایان رسیده است، خاطرنشان کرد: برای تکمیل این پروژه با 300 مترمربع زیربنا در مجموع 800 میلیون ریال اعتبار مصوب شد که از این میزان 600 میلیون ریال از سوی دفتر رهبری و 200 میلیون ریال نیز از طرف مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان تأمین و هزینه شد.

 

حجت الاسلام سالاری مکی با اشاره به اینکه احداث استادسرای حوزه علمیه امام خمینی(ره) بجنورد دیگر طرح مصوب سفر رهبری به خراسان شمالی بود، افزود: احداث این ساختمان در چهار واحد با زیربنای 300 مترمربع و با اعتبار یک میلیارد و 800 میلیون ریال در مرحله تأیید نقشه قرار دارد.

 

به گفته وی از مجموع اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح نیز یک میلیارد ریال از سوی دفتر رهبری و 800 میلیون ریال هم از محل اعتبارات حوزه علمیه خراسان تخصیص می یابد.

 

حجت الاسلام سالاری مکی در مورد روند احداث ساختمان مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه ای در بجنورد مصوب سفر رهبری نیز اظهار کرد: برای احداث این پروژه با زیربنای هفت هزار مترمربع 12 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

 

وی با بیان اینکه از این میزان اعتبار 10 میلیارد ریال از سوی معاونت راهبردی ریاست جمهوری و دو میلیارد ریال نیز از سوی دفتر رهبری تأمین می شود، افزود: این پروژه تابستان سال جاری کلنگ زنی شد و اکنون مراحل اولیه ساخت را طی می کند.

 

مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به وضعیت اجرای مجموع پروژه های مصوب سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی در بخش حوزه های علمیه، اظهار کرد: در سفر رهبری به خراسان شمالی در مهر ماه سال 91 در مجموع 15 پروژه با اعتبار 92 میلیارد ریال برای احداث، تکمیل و تجهیز مدارس علمیه در شهرستان های مختلف استان به تصویب رسید که تمامی 15 پروژه مزبور اجرا شده و غالب آنها نیز اکنون مراحل پایانی ساخت را طی می کنند.

 

حجت الاسلام سالاری مکی ادامه داد: از 92 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح ها، 50 میلیارد ریال آن از محل اعتبارات دفتر مقام معظم رهبری، 30 میلیارد ریال از مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و 12 میلیارد ریال آن نیز از دفتر ریاست جمهوری پرداخت شده و یا در آینده تخصیص یافته و هزینه می شود.

 

گفتنی است، در سال تحصیلی جاری در مجموع هزار و 400 طلبه خواهر و برادر در 15 حوزه علمیه شهرستان های مختلف این استان شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران در سطوح یک، دو و سه مشغول تحصیل علوم دینی هستند که از این تعداد 850 نفر برادر و مابقی خواهر هستند.

 

شایان ذکر است، رهبر معظم انقلاب اسلامی نوزدهم مهر ماه سال 91 به استان خراسان شمالی سفر کردند و در مدت حضور هشت روزه خود در این استان، علاوه بر دیدار و سخنرانی در جمع مردم بجنورد، به شهرستان های اسفراین و شیروان نیز سفر کرده و در جمع مردم ولایت مدار این دو شهرستان هم به ایراد سخن پرداختند.

 

ایشان همچنین در این مدت، دیدارهای جداگانه ای با روحانیان و طلاب، فرهنگیان و دانش آموزان، بسیجیان، نیروهای مسلح و خانواده های شاهد و ایثارگر خراسان شمالی داشتند.

 

این سفر افزون بر برکات معنوی حضور معظم له، 200 مصوبه شامل هزار و 613 پروژه عمرانی و خدماتی با اعتبار چهار هزار میلیارد تومان در قالب اعتبارات عمرانی و تسهیلات بانکی برای استان خراسان شمالی به ارمغان آورد که بخش اعظم این پروژه ها اکنون به اتمام رسیده و در حال بهره برداری است و مابقی نیز مراحل مختلف ساخت و اجرا را طی می کنند./9314/302/ب1

ارسال نظرات