۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۳۰۳۵۱۰
استاد حوزه علمیه:

تکامل عقل سبب دوری از گناه می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام جبرئیل گفت: زمانی که عقل انسان کامل شده باشد به سمت شیطان نمی‌رود اما زمانی که عقل انسان کامل نباشد، از دین خارج و گمراه می‌شود.
حجت الاسلام سيدمحمدرضا جبرئيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام سیدمحمدرضا جبرئیل، شب گذشته در مراسم عزداری دهه اول صفر که در رضویه زاهدان برگزار شد، گفت: وجود اهل بیت(ع) در صدر مظلومیت‌ها است.

 

استاد حوزه علمیه ادامه داد: اولین کسی که در قیامت به مظلومیت او رسیدگی می‌شود امام علی(ع) است چون خیلی مظلومانه زندگی کرد و مظلومانه هم به شهادت رسید.

 

وی بیان کرد: ما نباید به فکر راحت زندگی کردن برای دین و اسلام باشیم اگر بخواهیم جزو آنانی باشیم که پیامبر(ص) وعده مرحومه بودن را داده است یعنی حکومتی که بر تمام جهان حکومت می‌کند و اگر بخواهیم اسم دین را ببریم و راحت نباشیم، باید در دین صبور باشیم.

 

حجت الاسلام جبرئیل ابراز داشت: انسان زمانی از دین خارج و گمراه می‌شود که عقل و عقیده او کامل نشده باشد هنوز عقل‌های ما کامل نشده است که امام زمان (عج) ظهور کند در روایات آمده است وقتی امام زمان(عج) ظهور می‌کند به سمت سر همگی اشاره می‌کند تا عقل ها کامل بشود.

 

وی اضافه کرد: زمانی که عقل انسان کامل شده باشد به سمت شیطان نمی‌رود اما زمانی که عقل انسان کامل نباشد، سمت گناه و شیطان می‌رود امروزه تاریخ زمان امامان گذشته در حال تکرار است؛ همان گونه که زمان امامان ما کافرها به آنان حمله می‌کردند اکنون نیز یکی مثل داعش به ما حمله می‌کند و کشتارهای جمعی را می‌اندازد./831/203/ب3

ارسال نظرات