۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۳۰۳۴۵۵

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری دومین سوگواره نوگلان حسینی در بجنورد، رشد 15 درصدی اخذ اسناد موقوفات و تفکر بسیجی سد نفوذ دشمنان به کشور، عناوین برخی از اخبار فرهنگی استان خراسان شمالی هستند.
اخبار كوتاه خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، دومین سوگواره نوگلان حسینی امروز، چهارشنبه همزمان با ششم ماه صفر با حضور بیش از 500 دانش آموز و نوجوانان مداح بجنوردی از هیأت‌های مذهبی، اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در فرهنگ‌سرای شهروند بجنورد برگزار و از نوجوانانی که در این مراسم مداحی کردند، تقدیر شد.

 

این برنامه با اجرای پرده خوانی واقعه عاشورا توسط حجت الاسلام ابوالفضل باقری و مداحی ویژه ابوالفضل مقدم و محمد مهدی جلیلی، دو نوجوان فعال و برتر در حوزه مداحی ادامه یافت.

 

در پایان این برنامه فرهنگی، ضمن تقدیر ویژه از10 مداح نوجوان، هدایایی نیز به دیگر مداحان نونهال و کودکان حاضر در تالار اهدا شد.

 

رشد 15 درصدی اخذ اسناد موقوفات در خراسان شمالی

معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی از افزایش اخذ سند برای موقوفات استان طی سال جاری خبر داد و اظهار کرد: امسال شاخص اخذ سند برای موقوفات استان از رشد 15 درصدی برخوردار است.

 

مهدی محمودی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری برای 251 موقوفه در استان سند مالکیت اخذ شده است، افزود: این در حالی است که سال گذشته در مجموع برای 325 موقوفه در استان سند مالکیت اخذ شده بود که خوشبختانه این مهم طی سال جاری رشد خوبی داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه در مجموع استان دارای پنج هزار و 16 موقوفه و 9 هزار و 912 رقبه است، ادامه داد: طی سال جاری ثبت وقف های جدید نیز در استان رشد داشته است.

 

12 میلیارد ریال تسهیلات ازدواج در خراسان شمالی پرداخت شد

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 12 میلیارد و 900 میلیون ریال تسهیلات ازدواج به 430 متقاضی در این استان پرداخت شده است.

 

مهرامین خوشقامت افزود: صندوق کارآفرینی امید اقدامات خود را در راستای حمایت از اشتغالزایی و پرداخت تسهیلات ازدواج انجام می دهد.

 

وی با اشاره به اینکه سهم پرداختی صندوق کارآفرینی امید استان در بخش تسهیلات ازدواج یک هزار و 330 فقره وام است، اظهار داشت: کارمزد تسهیلات پرداختی از سوی صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی چهار درصد بوده و این تسهیلات در قالب قرض الحسنه پرداخت می شود.

 

تفکربسیجی مانع نفوذ دشمنان می‌شود

حجت الاسلام حسین کوثری، امام جمعه شیروان گفت: ترویج و عملیاتی کردن تفکر بسیجی استحکام نظام اسلامی را تضمین و راه نفوذ دشمنان را به بخش های مختلف نظام می بندد.

 

وی در نشست استاندار خراسان شمالی با شهرداران، دهیاران و روسای شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان با بیان اینکه همه ما باید تفکر بسیجی را بپذیریم، افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده اند، بسیج کلید طلایی حل مشکلات کشوراست، بنابراین همه ما باید در تمام حوزه ها تفکر بسیجی داشته باشیم.

 

حجت الاسلام کوثری با بیان اینکه  استحکام نظام و مسدود کردن راه نفوذ دشمن دو موضوع مهمی دانست که نباید از آنها غفلت کرد، تصریح کرد: گر چه نظام اسلامی ما، امروز جزو مستحکم ترین نظام های دنیا به شمار می رود اما نباید از این موضوع غفلت کنیم./9314/203/ب3

 

ارسال نظرات