۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۳۰۳۱۶۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی:

عدم ساماندهی جلسات مذهبی خانگی سبب سرایت خرافات می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: ساماندهی نشدن جلسات مذهبی خانگی به ویژه در بخش بانوان، آسیب زا بوده و منجر به سرایت خرافات و موهومات دینی می شود.
حجت الاسلام خادمي- نشست با روحانيان و جامعه مداحان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام علی خادمی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، عصر امروز در جمع روحانیان و اعضای جامعه مداحان استان، با تأکید بر لزوم ساماندهی جلسات مذهبی خانگی، اظهار کرد: جلسات خانگی قرآن و عزاداری در صورتی که ساماندهی مناسبی نشوند سبب سرایت خرافات به جامعه خواهند شد.

 

وی اضافه کرد: می بایست ستادهای ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی شهرستانی و استانی این گونه جلسات را رصد و نظارت کرده و با نگاه عالمانه به این حوزه اجازه ندهند آسیب ها، شبهات و خرافات مختلف به باورهای دینی مردم رسوخ کند.

 

حجت الاسلام خادمی با اشاره به اینکه اکنون آموزش صحیح، مهم ترین خلاء مجالس و محافل مذهبی در کشور است، خاطرنشان کرد: لازم است ارکان تشکل های دینی و هیئات مذهبی از آموزش های مناسب بهره مند شوند تا بتوانند از بروز و نمود آسیب های عزاداری جلوگیری کنند.

 

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های دینی خراسان شمالی با بیان اینکه دشمنان اسلام برای ایجاد رخنه در باورها و اعتقادات ناب اسلامی مردم با ابزار خرافه و مدرن وارد میدان شده اند، تصریح کرد: برای مقابله با این خرافه ها و ابزارهای مدرن تغییر باورهای دینی، لازم است مجموعه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی و مسؤولان و متولیان مذهبی به صورت جدی در میدان حاضر بوده و با سیاست گذاری و ریل گذاری مناسب اجازه ندهند توطئه های دشمنان اجرایی شود.

 

وی با تأکید بر شناسایی آسیب ها و مقاصد در این روند، اظهار کرد: اکنون در هیئات مذهبی خراسان شمالی آسیب هایی نظیر استفاده از علم ها، کتل ها و طبل های بزرگ، نفوذ آلات موسیقی جدید، نوحه ها و اشعار متناقض با روح نهضت حسینی و غیره نفوذ کرده که برای رفع این آسیب ها می بایست اقدامی متناسب و مداوم صورت گیرد.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: افزون بر شکل عزاداری ها، باید در حوزه محتوایی مناسبت های مذهبی نیز توجه بیشتری صورت گرفته و با بهره گیری از توان روحانیان آگاه و مداحان باسواد، مطالب و نوحه های ارائه شده در مجالس عزاداری امام حسین(ع)، با روح و فلسفه نهضت حسینی تطابق داشته باشند.

 

حجت الاسلام خادمی همچنین با اشاره به شبهه افکنی و آسیب های موجود در شبکه های اجتماعی، افزود: دشمنان اسلام از فضای مجازی و ابزارهای نوین ارتباطی و اطلاع رسانی به صورت جدی برای ایجاد شبهات پیچیده و ساده در اذهان جوانان ما استفاده می کنند به همین دلیل انفعال در برابر این گونه اقدامات و گسترش شبکه های مجازی، نتایج ناگواری را به بار می آورد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی با تأکید بر اینکه مسأله مزبور می بایست جدی گرفته شده تا به یک تهدید برای نظام اسلامی بدل نشود، خاطرنشان کرد: باید همان گونه که در فضای حقیقی حضور داشته و مسائل را رصد می کنیم به حوزه مجازی و رصد آسیب های موجود در این فضا نیز توجه ویژه ای داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه لازمه فعالیت مناسب و رصد مسائل جاری در فضا و شبکه های مجازی داشتن علم و توانمندی در این بخش است، افزود: این مهم با ارائه و دریافت آموزش های لازم میسر می شود که در این زمینه نیز می بایست مسؤولان و متولیان فرهنگی هر چه سریع تر به صورت جدی وارد میدان شوند./9314/202/ب3

ارسال نظرات