۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۳۰۲۸۱۹
آیت الله نوری همدانی تاکید کرد؛

غرب سیاست یک بام و دو هوا در مبارزه با تروریسم را کنار بگذارد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با محکوم کردن سیاست یک بام و دو هوای غرب در موضوعات مختلف از جمله مبارزه با تروریسم، گفت: سردمداران کفر در برابر جنایات بحرین، عربستان، و صهیونیسم ساکت هستند اما حادثه انفجار در فرانسه را محکوم می کنند.
آيت الله نوري همداني در دانشگاه شهرکرد  آيت الله نوري همداني ديدار آيت الله نوري همداني با علماي هند و موريتاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار با رییس و اعضای ستاد یادواره شهید زین الدین و ستاد بزرگداشت هفته بسیج استان قم بیان داشت: دین مقدس اسلام که به همه ابعاد زندگی انسان ها به خصوص مسلمانان توجه دارد برای مسلمانان وظایفی را مشخص کرده است.

 

وی قدرت و عزت را یکی از وظایف مسلمانان دانست و اظهارداشت: اسلام همیشه از مسلمانان درخواست داشته است که دارای قدرت و عزت باشند زیرا در مقابل اسلام دشمنان کینه توزی وجود دارند.

 

این مرجع تقلید با بیان دشمنان اسلام در قرآن کریم، گفت: برای مسلمانان سه دشمن در قرآن کریم معرفی شده اند که نخستین آنها کفار هستند و بعد از آنها یهود و صهیونیسم است که همیشه دشمنی با اسلام را در دستور کار قرار داده اند؛ منافقین نیز یکی از دشمنانی هستند که خداوند در سوره بقره به توصیف آنها پرداخته است.

 

وی با طرح این سؤال که وظیفه ما در برابر دشمن چیست و چگونه باید این رسالت را به سرانجام برسانیم، خاطرنشان ساخت: در قرآن کریم 34 مرتبه از جهاد و مشتقات آن نام برده شده است؛ به غیر از جهاد راهی برای عزت و قدرت وجود ندارد؛ تمام پیامبران الهی نیز در همین مسیر گام برداشته اند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) در صحیفه نور بیان داشت: هر رسولی را که خداوند فرستاده است در یک دست او کتاب خدا بوده و در دست دیگر او ابزار جهاد، مانند حضرت ابراهیم(ع) که در یک دست او صحف ابراهیم و در دست دیگر تبر بوده است.

 

وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) نیز در یک دست ایشان قرآن کریم و در دست دیگر شان شمشیر که ابزار نبرد است قرار داشته است؛ همچنین امام علی(ع) در یک دست او نهج البلاغه و در دست دیگر او ذوالفقار بوده است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر زنده نگه داشتن فرهنگ جهاد و شهات در جامعه، گفت: اگر جهاد و شهادت نباشد امنیت و قدرت وجود نخواهد داشت بنابراین باید کوشید که با بکار گیری ابزارهای مختلف فرهنگ جهاد در جامعه زنده نگه داشته شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در سفرهای استانی که داشته ام در بیشتر استان ها مشاهده کرده ام که عکس های زیادی از شهدا را در سطح شهر نصب کرده اند اما متأسفانه در قم چنین چیزی کمتر مشاهده می شود در حالی که استان های دیگر باید از قم الهام بگیرند.

 

این مرجع تقلید با تصریح بر این که وصیت نامه شهدا بسیار آموزنده است، عنوان کرد: بیشتر شهدا در و صیت نامه های خود بیان کرده اند که به خاطر ولایت فقیه به جبهه و جنگ رفته اند و برخی نیز خطاب به امام خمینی(ره) بیان کرده اند تو ابراهیمی و ما اسماعیل تو هستیم واین عرصه نبرد قربانگاه و منا است و افتخار می کنیم که شهید شده ایم.

 

وی با بیان این که در درس خارج سه نوع جهاد معرفی می شوند، گفت: جهاد با کفار، دفاع و جهاد با بغات یعنی مبارزه با کسانی که حکومت اسلامی را قبول نکرده اند سه نوع جهادی هستند که در درس های خارج معرفی می شوند اما امام خمینی(ره) از قرآن کریم 8 نوع جهاد استفاده کرده است.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه داد: نجات مستضعفان را امام خمینی(ره) به عنوان جهاد معرفی کرده است و مورد دیگر جهاد، قیام در برابر فتنه ها است؛ ایجاد داعش خود یک فتنه است؛ عربستان نیز یک فتنه است که در ظاهر قرآن چاپ می کند و خادم حرم الشریفین است اما در داخل دشمن اسلام ناب است و پول های بسیاری را برای حمایت و تجهیز داعش صرف می کند.

 

وی با محکوم کردن سیاست یک بام و دو هوای غرب در مسائل مختلف از جمله مبارزه با تروریسم، تصریح کرد: سردمداران کفر در برابر جنایات بحرین، عربستان، و صهیونیسم ساکت هستند اما حادثه انفجار در فرانسه را محکوم می کنند در حالی که در یمن و فلسطین افراد فراوانی کشته شده اند.

 

وی با بیان این که خط اصلی سیاست اسلام این است که مسلمانان در قدرت باشند و این به غیر از جهاد و شهادت ممکن نیست، تبیین کرد: در صدر اسلام هنگامی که شخصی به شهادت می رسیده است تعداد زخم های او را شمارش می کرده اند که هر زخم به معنای مدال بوده است و امام حسین(ع) به دلیل این که فردی به تعداد زخم های او زخم بر تن نداشته است سید الشهدا نامیده شده است./1324/202/ج 

ارسال نظرات