۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۵
کد خبر: ۳۰۲۷۴۶
استاد حوزه علمیه:

تسلیم امام عصر شدن رمز عبور از صراط است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به اطاعت انسان‌ها از خداوند و پیامبران، گفت: برای گذر از صرط خود را مکلف به پیروی از دستورات خداوند متعال و پیامبران بدانید.
حجت الاسلام والمسلمين علوي تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد باقر علوی تهرانی رییس بنیاد فارِس المومنین، شامگاه یک‌شنبه 24 آبان ماه به مناسب ایام شهادت حضرت رقیه(س) در حسینیه علوی تهرانی، گفت: یکی از راه‌های شناخت خداوند معرفت در امور هستی است، معرفتی که به انسان وسعیت دید می‌دهد.

 

وی افزود: یکی از امور لایتغیر و قطعی قیامت گذر از صراط است و همانا مراد از صراط دین خداست که در سوره آل عمران تمسک و پیوند با مقام ربوبیت نیز گفت می‌شود.

 

استاد اخلاق با بیان راه‌های شناخت خداوند ابراز داشت: عقل، وحی و قلب هر کدام استدلال خود را برای کشف حقیقت از طریق نظام طبیعت و نگرش بر آیات و روایات به طور مستقل و همزمان انجام می‌دهد.

 

حجت الاسلام علوی تهرانی بر اساس روایتی از پیامبر گرامی اسلام تاکید کرد: کسی که در حیات زندگی خویش امام عصرش را نشناسد هنگام گذر از صراط دچار لغزش خواهد شد و به جهنم سقوط خواهد کرد.

 

محقق امور دینی با بیان این مطلب که تقوا پیشه‌کنان از پلی در قیامت که به باریکی مو و برندگی شمشیر به آسانی عبور خواهند کرد تصریح کرد: منظور از این پل صراط است که در بیشتر آیات قرانی به آن اشاره شده است.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به منتظران واقعی امام زمان (عج) گفت: تا هنگامی که در ظاهر و باطن خود تغییر پیدا نکنیم و دلبسته نفسانیات دنیوی باشیم برای ظهور در عمل کاری انجام نداده ایم.

 

این استاد برجسته اخلاق به ضرورت شناخت امام عصر و ولایت فقیه در بین مسلمانان ابراز داشت: وام‌داری و الگوبرداری از شیوه زندگی ائمه، رموز سعادت دنیوی و اخروی بوده است و عرفان واقعی در تسلیم بی‌چون وچرا از فرامین الهی است.

 

حجت الاسلام علوی تهرانی در پایان، گفت: محبت و ایمان واقعی انسان را کمک می‌کند تا بر روی صراط نلرزد، زیرا این دو موضوع است که به انسان قدرت می‌دهد تا استوار بماند.

 

گفتنی است که این مراسم با برگزاری مراسم زیارت عاشورا پیش از سخنرانی آغاز و با مداحی مداح اهل بین حاج سید مجید بنی فاطمه به پایان رسید/856/202/ب3

ارسال نظرات