۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۳۰۲۴۳۲
رییس سازمان محیط زیست مطرح کرد؛

اهمیت نظر فقها و نقش روحانیت در حفظ محیط زیست

خبرگزاری رسا ـ ابتکار، با اشاره به کتاب «اسلام و محیط زیست» آیت الله جوادی آملی و نقش مهم روحانیت در حفظ محیط زیست گفت: در مباحث آلودگی محیط زیست، آب و موضوعات دیگر که ضرر به دیگران است، نظر فقها و احکام شرعی بسیار اهمیت دارد و اطلاع رسانی این احکام در سطح جامعه و روشنگری مردم بسیار مهم است؛ از این‌رو حفظ محیط زیست، همت علما و ائمه جماعات را می‌طلبد.
بازديد ابتکار از غرفه رسا بازديد ابتکار از غرفه رسا

به گزارش خبرنگاری خبرگزاری رسا، معصومه ابتکار، رییس سازمان محیط زیست با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های کشور، در رابطه با استخراج و تبیین مبانی دینی درباره حمایت از محیط زیست گفت: در مباحث آلودگی محیط زیست، آب و موضوعات دیگر که ضرر به دیگران است، نظر فقها و احکام شرعی بسیار اهمیت دارد و اطلاع رسانی این احکام در سطح جامعه و روشنگری مردم بسیار مهم است؛ از این‌رو حفظ محیط زیست، همت علما و ائمه جماعات را می‌طلبد، تا در جهت استخراج، تبیین و گسترش مبانی دینی در خصوص حمایت از محیط زیست اقدام کنند.


معاون رییس جمهور خاطرنشان کرد: دو سمینار ملی محیط زیست با همکاری حوزه علمیه در سال‌های 80 و 82 برگزار کردیم و آیت الله جوادی آملی توجه ویژه‌ای به
این سمینارها داشتند و کتاب «اسلام و محیط زیست» ایشان بعد از این سمینارها منتشر شد.


ابتکار با بیان این‌که رشته‌های مختلفی در دانشگاه در زمینه محیط زیست اضافه شده است، گفت: وضعیت محیط زیست در مقایسه با دو دهه پیش بسیار بهتر است.


وی تغییر رفتار مردم نسبت به طبیعت را ضروری خواند و گفت: اصلاح رفتار جامعه در رابطه با طبیعت، همت دولت و نهادهای مسؤول را می‌طلبد، تا به وضعیت مطلوب دست پیدا کنیم.


رییس سازمان محیط زیست تصریح کرد: حمایت تمامی دستگاها در رابطه با محیط زیست باید به عینه دیده شود و همه در حوزه محیط زیست مسؤولیت دارند و تعدد موضوعات و گستردگی آن، حمایت و همت ویژه‌ای را می‌طلبد تا به نتیجه برسد./978/پ201/ف2

ارسال نظرات