۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۳۰۲۲۷۵
نمایشگاه مطبوعات؛

کوشکی: مقابله با نفوذ دشمنان در گرو حرکت در مسیر سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با بیان این‌که هر چقدر که نگرش فرهنگی و سبک زندگی غربی در جامعه ما تسری پیدا کند به همان میزان خانواده قربانی خواهد داد، گفت: مقابله با نفوذ دشمنان حرکت به سوی سبک زندگی اسلامی است.
کوشکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدصادق کوشکی، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با اشاره به مسأله نفوذ دشمن در کشور، گفت: نفوذی که رهبر معظم انقلاب مدنظر دارند، نفوذ خاصی است که به این میزان که در زمان فعلی وجود دارد در گذشته نبوده است.

 

وی افزود: منظور از این نفوذ، نفوذ در حوزه سیاست، در عرصه‌های اجرایی و مسؤولیت‌های جمهوری اسلامی است و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب مسأله نفوذ را از برجام و پسا برجام مهم‌تر دانسته‌اند.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با بیان این‌که مسأله نفوذ در خانواده سابقه بسیار طولانی دارد و در طول تاریخ معاصر از زمان مشروطیت تا حال حاضر قربانی‌های بسیاری گرفته است، اظهار کرد: یکی مهم‌ترین قربانیان نفوذ خانواده‌ها هستند.

 

کوشکی با اشاره به این‌که سلول‌های اجتماعی جامعه اسلامی را خانواده تشکیل می‌دهد، ادامه داد: تغییر سبک، عادات و ارزش‌ها در زندگی همواره مهم‌ترین عرصه برای نفوذ غرب بوده است و همین امر سبب شده خانواده تحت تأثی قرار بگیرد و نتواند کارویژه‌ها و نقش‌های خود را به خوبی ایفا کند.

 

وی با بیان این‌که خانواده در فرهنگ غرب همچون جامعه اسلامی خانواده محور نیست، بلکه شهروندمحور است، بیان داشت: از این رو هر چقدر که نگرش فرهنگی و سبک زندگی غربی در جامعه ما تسری پیدا کند به همان میزان خانواده قربانی خواهد داد و این یعنی مقابله با نفوذ دشمنان حرکت به سوی سبک زندگی اسلامی است./907/200/ب2

ارسال نظرات