۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۳۰۱۹۸۷
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

لازمه محرومیت‌زدایی از جامعه فعالیت و انگیزه خود مردم است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله سلیمانی با اشاره به نقش مردم در پیشرفت محرومیت‌زدایی گفت: تا زمانی که در خود مردم، ملکه فعالیت‌های اقتصادی و انگیزه کارهای درآمدزایی احیا نشود، بستر محرومیت‌زدایی فراهم نخواهد شد.
آيت الله سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، امروز در همایش «رونمایی از 1235 پروژه عمرانی و 3300 پروژه اقتصاد مقاومتی در سیستان و بلوچستان» که در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفت: واژه محروم در جایی به کار می‌رود که شرایط فعلی آن پاسخگوی نیازهای فعلی‌اش نباشد.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: اکنون باید دید که آیا استان ما ظرفیت‌ها و استعدادهای خدادادی، معادن سرشار، خاک وسیع، نیروهای زحمت‌کش و فعال دارد یا خیر؟ و آیا نیازهای ضروری استان به دست مردم آن برطرف می‌شود؟

 

وی بیان کرد: اگر پاسخ این سؤالات مثبت باشد، استان ما خودکفا خواهد بود اما با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان پهناورترین استان کشور است و جمعیتی بالغ بر دو میلیون نفر را در خود جای داده، به دلیل خودکفا نبودن، محروم مانده است.

 

آیت الله سلیمانی با اشاره به نقش مردم در پیشرفت محرومیت‌زدایی اظهار داشت: تا زمانی که در خود مردم، ملکه فعالیت‌های اقتصادی و انگیزه کارهای درآمدزایی احیا نشود و دولت‌مردان یا حاکمان بخواهند خودشان در این امر نقش مستقیم داشته باشند، بستر محرومیت‌زدایی فراهم نخواهد شد.

وی عنوان کرد: باید در فرهنگ تحولی ایجاد شود تا مردم به کار و تولید مانند تکلیف شرعی و وظیفه دینی نگاه کنند و کار را به عنوان الزام اعتقادی عمیق بنگرند.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تأکید کرد: مردم باید فعالیت را آغاز کنند فرهنگ کشاورزی، دامداری و تجارت را یاد بگیرند و نحوه بهره‌وری را بیاموزند؛ زیرا بدون اینها نمیتوان کاری از پیش برد و از محرومیت کاست.

 

وی به خدمات سپاه اشاره کرد و یادآور شد: سپاه پاسداران از نیمه دوم سال 80 به رویکرد تغییر فرهنگ روی آورده است، علاوه بر این، آموزش و نظارت را نیز در کنارش قرار داد تا نتایج خوبی که اکنون شاهد آن هستیم، حاصل شود./831/202/ب2

ارسال نظرات