۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۳۰۱۷۱۷
سردبیر رأی الیوم:

عربستان از سرنوشت آمریکا در عراق و افغانستان درس بگیرد

خبرگزاری رسا ـ نویسنده معروف دنیای عرب، با تأکید بر اینکه عربستان تاکنون هیچ دستاوردی در یمن نداشته و به یک دردسر بزرگ در این کشور دچار شده است، از خاندان سعودی خواست از سرنوشت آمریکا در عراق و افغانستان درس بگیرند و از یمن خارج شوند.
عطوان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «احمد عسیری» سخنگوی ائتلاف سعودی علیه یمن روز دوشنبه گذشته، در گفت‌و‌گو با روزنامه الوطن عربستان مدعی شد که ائتلاف سعودی توانسته در یمن به دستاوردهایی برسد که ناتو پس از 14 سال نتوانسته در افغانستان به‌ آن برسد.

 

عبدالباری عطوان، نویسنده معروف دنیای عرب و سردبیر پایگاه تحلیلی رأی الیوم در یادداشتی به این موضوع می‌پردازد و عربستان را به درس گرفتن از سرنوشت آمریکا در افغانستان دعوت می‌کند.

 

وی می‌نویسد: «هنگامی که "چارلز براون" فرمانده نیروی هوایی آمریکا در خاورمیانه بیان کرد که کشورهای عربی شورای همکاری از زمان حمله به یمن، دیگر در عملیات های هوایی علیه داعش در عراق و سوریه شرکت نمی‌کنند؛ تعجب نکردیم چرا که هزینه‌های حضور درگیر شدن در دو جبهه برای این کشورها بسیار زیاد بود».

 

«از سوی دیگر از زمان دخالت کشورهای عربی خلیج فارس در یمن، این کشور دستخوش تحولاتی شده است که خارج از پیش‌بینی عربستان و هم پیمانانش بوده است».

 

عبدالباری عطوان بار دیگر چون دفعات گذشته با قاطعیت تأکید دارد که ائتلاف سعودی در طول این هشت ماه هیچ دستاوردی در یمن نداشته است و می‌نویسد: اگر «احمد عسیری» سخنگوی ائتلاف عربی اجازه دهد و مدام از پیروزی‌های عربستان در یمن سخن نگوید، باید بگوییم که این ائتلاف هیچ دستاوردی تا کنون نداشته است.

 

سخنگوی ائتلاف سعودی دو روز گذشته در گفت‌وگو با روزنامه الوطن عربستان مدعی شده بود که ائتلاف سعودی توانسته بیش از دستاوردهای ناتو در افغانستان در یمن موفقیت کسب کند./982/ب102/د

ارسال نظرات