۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۳۰۱۰۱۷
ضرغامی:

دشمن با نفوذ در جامعه شک و تردید ایجاد می‌کند/ بیشترین توجه دشمن به نخبگان است

خبرگزاری رسا ـ عضو عالی شورای عالی فضای مجازی گفت: دشمن حرف‌های سیاسی و فرهنگی خود را با پوششی بیان می‌کند تا بیشترین تاثیر را بر جوانان بگذارد و در این بین بیشترین تلاش دشمن سعی در نفوذ بر هنرمندان است.
ضرغامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی فضای مجازی و رییس پیشین صدا و سیمای جمهوری اسلامی یکشنبه 17آبان در نشست هم‌اندیشی گفتمان انقلاب با محوریت مقابله با نفوذ فکری و فرهنگی که در مؤسسه اسوه واقع در خیابان انقلاب تهران برگزار شد، گفت: مسأله نفوذ از مسائل مهم امروز است که تصورش موجب تصدیق است.

 

وی با اشاره به سخن شهید مطهری افزود: مسائلی که در زندگی برای انسان رخ می‌دهد از احتمال و محتمل تشکیل شده است و حتی موضوع جهان آخرت نیز از این امر مستثنی نیست به طوری که هر چند میزان محتمل درآن بیشتر از احتمال است ولی نمی‌شود نسبت به آن بی تفاوت بود.

 

ضرغامی ادامه داد: اگر انسان نسبت به مسأله‌ای شک وگمان داشته باشد همین‌قدر که نسبت به آن شک دارد نسبت به آن بی توجه نیست.

 

عضو شورای عالی فضای مجازی اظهار داشت: منابع دنیا محدود است و به همین سبب جوامع دنیا در پی گسترش منابع ومنافع خود هستند به طوری که مسأله رقابت و پیروزی و برتری یک قوم و جامعه بر دیگری یک امر طبیعی است؛ بحث در مورد چگونگی و شرعی و غیر شرعی بودن این پیروزی خارج از این بحث است.

 

وی با بیان این که مقام معظم رهبری با تبیین مرزبندی دشمنان راه را به همگان نشان دادند، افزود: با تبیین این اصل بسیاری از کسانی که در مقابل جبهه ضد انقلاب قرار گرفته بودند در یک قاب جا گرفتند و برای مردم مشخص و معلوم شدند.

 

ضرغامی با اشاره به گفتمان نفوذ گفت: مسأله نفوذ مسأله ای بسیار جدی ومهمی است و در هر زمان باید جدی گرفته اما امروزه و بعد از برجام مهم‌ترین مسأله کشور است.

 

دشمن با نفوذ به دنبال نابودی ارکان کشور است
عضو شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: مقام معظم رهبری با بیان واژه نفوذ بر این نکته اشاره کردند که دشمن از مجاری خاص و پنهان از قبیل جاسوس‌ها و اقدامات مخفیانه سعی بر از بین بردن ارکان فرهنگی، اجتماعی، سیاسی کشور دارد.

 

وی اظهار داشت: در نفوذ شرایطی ایجاد می‌شود که معروف و منکر در جامعه آمیخته می‌شود به نحوی که ملاکی برای تشخیص این دو از یکدیگر وجود نخواهد داشت.

 

ضرغامی با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی و این که برخی افراد نمی‎‌توانستند با این اتفاق کنار بیایند، گفت: برخی افراد روشنفکر مآب که قدرت تشخیص معروف و منکر خود را به سبب دوستی با رژیم طاغوت از دست داده بودند بعد از جریان انقلاب دست به خودکشی و برخی دچار افسردگی شدند.

 

عضو شورای عالی فضای مجازی تشریح کرد: لانه جاسوسی به دلیل این که لیبرالی رفتار می‌کرد، در بین مردم آن زمان  مشروعیت ظاهری پیدا کرده بود و به راحتی کارهای خود را در ایران پیاده می‌کرد.

 

وی با استناد به مدارک به دست آمده از لانه جاسوسی گفت: آمریکا در آن زمان در پی تشکیل تشکل‌های مانند خلق ترک، خلق عرب و خلق کرد بود که  هرکدام این‌ها اگر در جامعه حرکتی می‌کردند به یقین جامعه را به نابودی می‌کشاند ولی با تسخیر این لانه فساد تمام نقشه‌های آن‌ها نقش برآب شد.

 

آثار شهید مطهری بازگشای نقشه دشمن است
ضرغامی با تاکید بر مطالعه آثار شهید مطهری ابرازکرد: آثار شهید مطهری برای باز گشایی شیوه‌های که آمریکا از آن برای نفوذ بین جوانان بهره می‌گیرد بسیار راه‌گشا است و مسائل روز را برای آنان روشن می‌کند.

 

عضو شورای عالی فضای مجازی با اشاره به بیانیه نه‌گانه مقام معظم رهبری تصریح کرد: مقام معظم رهبری با این بیانیه عواقب ارتباط دوباره با استکبار را برای ما خاطرنشان کردند و چهره ننگین آمریکا را برایمان نشان دادند؛ جوانان نباید تنها به پاسخ رییس جمهوری نسبت به این نامه توجه کنند بلکه باید هر دو نامه را مورد بررسی جدی قرار دهند.

 

وی اظهار داشت: دشمن با نفوذ در جامعه شک و تردید ایجاد می‌کند و پس ازآن به نفی هرگونه عقاید که افراد نسبت به آن دچار شک شده بودند روی می آورد.

 

هنرمندان مراقب دشمن باشند
ضرغامی با بیان اینکه بیشترین توجه دشمن به هنرمندان، نخبگان و دانشجویان است، افزود: دشمن حرف‌های سیاسی و فرهنگی خود را با پوششی بیان می‌کند تا بیشترین تاثیر را بر جوانان بگذارد و در این بین بیشترین تلاش دشمن سعی در نفوذ بر هنرمندان است.

 

عضو شورای عالی فضای مجازی عنوان کرد: دشمن در فضای مجازی با تشکیل گروه‌هایی سعی در پی تشکیل اقلیتی است که با آنان بتواند بر جامعه بزرگتر تاثیر بگذارد.

 

وی به تعریف مارپیچ سکوت پرداخت و گفت: برخی مواقع در جامعه اشتباهی صورت می‌گیرد که افراد جامعه نسبت به آن بی تفاوت هستند در این صورت هر شخص به دور خود می‌پیچد که به این مسأله واکنشی نشان ندهد در این صورت که بیشتر افراد عوام جامعه در آن دخیل هستند افراد خاص جامعه را نیز به سمت خود می‌کشاند در این حادثه گفته‌های افراد خاص طبق خواسته‌های افراد عوام خواهد بود.

 

ضرغامی تاکید کرد: دشمن به خوبی نیازها و کمبودهای کشور را شناسایی می‌کند و از این طریق بر افراد نفوذ پیدا می کند.

 

عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه برخی افراد در حال بازگرداندن ارتجاع در جامعه هستند، گفت: در شبکه‌های مجازی برخی افراد با نشان دادن تصاویری از دوران پهلوی و زمان حاضر در پی مغشوش کردن افکار مردم هستند؛ این افراد باید بدانند که این یک قیاس اشتباه و نادرست است که با کمی تامل رد می‌شود.

 
وی اقناع را از مسائل مهم حوزه رسانه خواند و اظهار داشت: در اقناع کم کاری کرده‌ایم چرا که مطالب ما به گونه‌ای نیست تا جوانان با آنان پیوند برقرار کنند و آن را بفهمند.

 

ضرغامی عنوان کرد: دشمن هیچ وقت از مسیر خود خارج نمی‌شود بلکه حرفی را می‌زند که او را به هدفش نزدیکتر کند.

 

عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه باید هر لحظه مراقب حرکات دشمن باشیم، ابراز داشت: نفوذ ممکن است به گونه‌ای باشد که وحدت کشور را درهم بریزد و کسی نتواند مسبب این فاجعه را تشخیص دهد ولی عوارض این اتفاق در جامعه باقی بماند.

 

وی با اشاره به غذاهای فست فود گفت: غذاهای که در رستوران‌های ایرانی عرضه می‌شود به مراتب بهتر و با کیفیت تر از رستوران‌های خارجی مانند مک دونالد است؛ اگر چنین رستوران‌های به ایران راه پیدا کند مطمئنا با اغراض سیاسی وارد خواهند شد.

 
ضرغامی در پایان با بیان این که انتشار پیام در فضای مجازی نیاز به آموزش دارد، گفت: پیام هایی که در فضای مجازی انتشار می‌یابد باید دارای قالب و محتوا باشد برخی از پیام ها این ویژگی را دارند ولی طریقه انتشار آنان ضعیف است که با آموزش این مهم به آنان بهبود پیدا خواهد کرد./9668/پ201/ج1

ارسال نظرات