۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۳۰۰۹۴۰
نمایشگاه مطبوعات؛

بروجردی: غرب باید از مواضع دیکتاتورانه در سوریه دست بردارد/ ایران و روسیه مبارزه با تروریسم را عملی کردند

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: غرب باید از مواضع دیکتاتورانه خود در سوریه دست بردارد و بداند تنها راه حل مشکل سوریه سیاسی برگزاری انتخابات آزاد و تن دادن به خواسته مردم این کشور است.
علاءالدين بروجردي
علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حاشیه بازدید از بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به صحبت های رییس اتحادیه اروپا مبنی بر احترام به نظر ملت سوریه در تعیین سرنوشت کشور سوریه، اظهار کرد: غرب باید این تناقض را برطرف سازد که از یک طرف با فشار هم پیمانان خود در منطقه که معمولا فاقد دموکراسی و انتخابات آزاد هستند، بدنبال برکناری بشار اسد در ساختار سیاسی سوریه هستند.
 
وی با بیان این که غرب همیشه مدعی ایجاد دموکراسی در سوریه بوده است، تصریح کرد: امروز شرایط به گونه ای رقم خورده است که راه حل مشکل سوریه سیاسی و برگزاری انتخابات آزاد در این کشور خواهد بود.
 
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور جمهوری اسلامی ایران در دور نخست گفت وگوهای وین با موضوع سوریه، افزود: اگر طرف های مقابل به قواعد بازی دموکراسی عمل کنند و از بازی هایی که بوی دیکتاتوری از آن به مشام می رسد، پیروی نکنند، قطعا ایران نقش مثبتی برای کمک به حل مشکل سوریه در نشست های بعدی خواهد داشت.
 
وی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران همواره به مبارزه با تروریسم اعتقاد دارد، تصریح کرد: آمریکایی ها در سال های اخیر فقط به ادای مبارزه با تروریست ها در منطقه پرداختند؛ در مقابل همکاری ایران، سوریه، روسیه و عراق مبارزه با تروریسم را در منطقه عملیاتی کرد./858/پ200/ج
ارسال نظرات