۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۱
کد خبر: ۳۰۰۵۳۱
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

استفاده از قدرت ملی برای کسب منافع شخصی ظلم محسوب می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان این‌که استفاده از قدرت ملی برای کسب منافع شخصی ظلم محسوب می‌شود، گفت: افراد باید عدالت و احسان را در تمام شؤون زندگی انتخاب کنند و به مردم احسان داشته باشند و از قدرت ملی برای کسب منافع شخصی استفاده نکنند.
حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، خطیب و دانشمند فرزانه شامگاه جمعه 16 آبان در مراسم دهه سوم محرم که به همت هیات انصار سیدالساجدین(ع) در مصلی بزرگ حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شهرری برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: وجود مبارک امام حسین(ع) با بیان اوضاع اعتقادی، عملی و اخلاقی مردم روزگار خود سبب شد برای همه مردان و زنان تا روز برپا شدن قیامت درس و حجت باشد.

 

وی افزود: در روایات متعدد ائمه طاهرین(ع) می‌فرمایند کلام ما کلام پیامبر(ص) و کلام پیامبر(ص) کلام خدا محسوب می‌شود و مطالب ما و مطالبی که پیامبر(ص) بیان می‌کنند، جلوه‌ای از وحی الهی است که برای همه مردم تا روز قیامت معیار و میزان قرار می‌گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه مجموع همه فرمایشات پیامبر(ص) و ائمه طاهرین(ع) بیان دو مسأله است، تصریح کرد: پیامبر(ص) و ائمه طاهرین(ع) با راهنمایی مردم  به ترک و پذیرش مسائل که در طی زندگی دنیایی با آنها مواجه می‌شوند را بیان می‌کنند.

 

این دانشمند فرزانه در ادامه بیان داشت: همه فرمایشات پیامبر(ص) و ائمه طاهرین(ع) توضیحی بر آیات قرآن است و در آیه 90 سوره مبارکه نحل آمده است که تمام برنامه‌های خداوند که به بندگان ارائه شده بر اساس همین انتخاب و حذف است.

 

وی با اشاره به اینکه خداوند انسان را به اجرای عدالت در تمام مراحل زندگی خود سفارش می‌کند، ابراز کرد: خداوند در قرآن انسان را به عدالت در تمام مراحل زندگی خود سفارش می‌کند و می‌فرماید در رفتار خود اهل افراط و تفریط نباشید و در کسب، خوردن، معاشرت و رفتار با مردم عدالت را رعایت کنید.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به عدالت در امور اقتصادی، گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید در ترازو و خرید و فروش اهل عدالت باشید و در وزن و اندازه کم فروشی نکنید چرا که این ظلم و خلاف عدالت است؛ عدالت و احسان را در تمام شئون زندگی خود انتخاب کنید و به مردم احسان داشته باشید برای مثال، اگر دارای قدرت هستید مشکل مردم راحل کنید، نه اینکه زمانی که مردم به شما رأی دادند مشکلات مردم را رها کنید و در حدود هشت سال تنها به دنبال جیب خودتان باشید این خلاف احسان و پشت کردن به مردم و خرج قدرت برای منافع خود است و ظلم محسوب می‌شود.

 

این دانشمند فرزانه با اشاره به بعضی از اعمال که خداوند انسان را نسبت به انجام آن نهی کرده، اظهار داشت: خدا در قرآن شما را از مجموع گناهان آشکار و پنهان و تجاوز به حقوق مردم نهی می‌کند و انسان نیز باید این اعمال را از زندگی خود حذف کند.

 

وی افزود: کل قرآن مجید بر اساس همین انتخاب درستی‌ها و حذف نادرستی‌ها است و فرمایشات اهل بیت(ع) و پیامبر(ص) بر اساس همین دو موضوع است.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان خاطرنشان کرد: گزارشی که امام حسین(ع) در راه مکه تا کربلا نسبت به مردم زمان خود دادند تا روز قیامت برای ما حجت است و ما مکلف به عمل خواسته‌های حضرت هستیم، چرا که ایشان فرمودند من تا روز قیامت برای شما سر مشقم چرا که خدا او را معیار و میزان قرار داده است./813/202/ب2

ارسال نظرات