۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۹
کد خبر: ۳۰۰۱۵۶
در حوزه هنری برگزار شد؛

مراسم تودیع و معارفه مسؤولان قدیم و جدید سازمان بسیج هنرمندان

خبرگزاری رسا ـ طی مراسمی از 13 سال تلاش حسین قنادیان در راه اعتلای هنر بسیجی در کشور تقدیر و تشکر به‌ عمل آمد.
سازمان بسيج هنرمندان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم تودیع و معارفه مسؤولان قدیم و جدید سازمان بسیج هنرمندان غروب چهارشنبه 13 آبان با حضور سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین، حسین قنادیان رییس سابق سازمان بسیج هنرمندان، دکتر غلامرضا منتظری متصدی جدید سازمان بسیج هنرمندان، محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری، مدیران و معاونان حوزه هنری و جمعی از هنرمندان انقلابی و بسیجی در تالار سوره مهر حوزه هنری برگزار شد.

هنر ابزاری برای مبارزه با استکبار است

در بخش سخنران ویژه این مراسم، محمدرضا نقدی با اشاره به کارکرد هنر، گفت: امروز در جهان هنر کارکردهای مختلفی دارد، جهان استکبار با استفاده ابزاری از هنر آن‌را به‌وسیله‌ای تبدیل کرده است که از طریق آن حقایق را وارونه‌نگاری کند و جنایات خود را بپوشاند، پس باید در همین جهان ما نیز ظرفیت هنر را بشناسیم و از این ابزار مهم در جهت ایستادگی در برابر تفکر استکباری استفاده کنیم.

وی افزود: امام خمینی(ره) به تنهایی در برابر عظمت رسانه‌ای غرب ایستاد و در نهایت پیروز نیز شد، ما نیز می‌توانیم با هنر انقلابی و بسیجی خود در برابر این هجمه وسیع بایستیم و قطعا به پیروزی برسیم.

باید همواره روحیه ظلم‎‌ستیزی داشته باشیم

در بخش دیگری از این مراسم حسین قنادیان با اشاره به اهمیت موضوع روحیه ظلم‌ستیزی، گفت: آن‌چه که هنر بسیجی را زنده و پویا نگه داشته همین روحیه ظلم‌ستیزی است، از این‌رو باید همواره روحیه ظلم‌ستیری خود را حفظ کنیم.

وی افزود: باید در همه موارد و زمان‌ها روح جهادی و انقلابی را زنده نگه داریم ، زیرا بعد از انقلاب در بخش هنر بسیاری از موارد مغفول ماند و جریان انقلابی در بخش هنری به این دلیل تشکیل شد که این خلاها برطرف شود.

قنادیان تاکید کرد: نکته‌ای که نباید فراموش شود این است که معارف دینی و انقلابی همیشه باید در اولویت باشد، ضمن این‌که ظبق سفارش مقام معظم رهبری باید در همه‌حال حس مسؤولیت‌پذیری در ما زنده باشد.

رییس اسبق سازمان بیسج هنرمندان در پایان با معرفی سه شاخصه، بیان داشت: روحیه تعهد، انقلابی بودن و مجاهدت سه ضلع از مجموعه‌ای هستند که اگر وجود نداشته باشند مانند سایر مجموعه‌ها کار اصلی و هدف بنیادین هنر بسیجی پیش نمی‌رود.

ایران در تهران نباید خلاصه شود

در قسمت دیگری از این مراسم غلامرضا منتظری، گفت: توجه به عدالت محوری و رشد فرهنگی و هنری در مقیاس ملی باید در دستور کار قرار بگیرد، زیرا این فقط در تهران خلاصه نمی‌شود و باید منابع بر اساس لیاقتی که شهرستان‌های مختلف از خود نشان می‌دهند در میان آن‌ها تقسیم شود.

وی افزود: باید نگاه خود را به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب از حالت موضوع محور به مساله محور تغییر دهیم، ضمن این‌که ارتقای سطح دانش و بینش هنرمندان جوان را نیز باید در دستور کار قرار دهیم.

منتظری در پایان، بیان داشت: باید موضوع شادمانه زیستن را مساله اصلی بدانیم و مدل‌هایی را ارایه کنیم تا بر اساس آن و منطبق بر ارزش‌های اسلامی یک جامعه شاد داشته باشم.

گفتنی است که پخش کلیپ و اجرای سرود زنده از دیگر برنامه‌های این مراسم بود./856/202/ب3

ارسال نظرات