۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۲۹۹۶۱۱
مدیر دفتر تدوین متون درسی حوزه‌های علمیه:

اعتماد به دشمن افتادن در چاه ذلت و باتلاق فساد است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام جزایری با اشاره به سیاست تطهیر آمریکا از سوی برخی در کشور گفت: اگر دست دوستی به سمت آمریکا دراز کردیم نه تنها مشکلات ما حل نمی‌شود که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، این دوستی، آغاز افتادن در چاه ذلت، تحقیر و مرگ و باتلاق فساد است.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحميد جزايري

حجت‌الاسلام سیدحمید جزایری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به روز 13 آبان ماه، روز ملی مبارزه با آمریکا اظهار داشت: یکی از امتیازات امام خمینی‌(ره) هوشیاری و دشمن شناسی ایشان بود، چنان که در دوره شاه از ایشان خواسته بودند، علیه آمریکا سخن نگویند ولو این که درباره شاه سخنرانی کنند که امام(ره) فرمودند «شاه و ایادی او عامل دست هستند، اما منبع فساد و دشمن اصلی آمریکا و شیطان بزرگ است».

 

وی افزود: تجربه 30 ساله دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی نیز این مطلب را اثبات کرد؛ البته پیش از آن آیات قرآن نیز می‌فرماید «وَلَن تَرضىٰ عَنکَ الیَهودُ وَلَا النَّصارىٰ حَتّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم»، آنها هیچ گاه از تو راضی نخواهند شد، مگر این که به صورت کامل از آنها پیروی کنی.

 

مدیر دفتر تدوین متون درسی حوزه‌های علمیه با اشاره به سیاست تطهیر آمریکا در کشور تصریح کرد: انسان گاهی افسوس می‌خورد که گویا برخی افراد، هیچ گونه آشنایی با قرآن و تاریخ ندارند و در مقام تطهیر و توجیه رفتارهای نابخردانه دشمن هستند با این توجیه که اگر با دشمن آشتی کنیم، دشمن با ما مدارا می‌کند.

 

وی ابراز داشت: اعتماد کنندگان به آمریکا از نکته‌های قرآنی و عقلانی غافل هستند؛ زیرا طبق نکته‌ قرآن، انسان تا از ارزش‌های دینی‌اش کوتاه نیاید، دشمن از وی راضی نمی‌شود و یک قدم عقب نشینی، چندین قدم پیشروی دشمن را در پی خواهد داشت.

 

حجت‌الاسلام جزایری افزود: نکته عقلی و منطقی این است که آمریکا، پیش از پیگیری اهداف ما به دنبال نفوذ در کشور است و اگر او دشمن بشریت و ارزش‌های دینی است، به طور طبیعی و عاقلانه این است که اهداف او با اهداف ما متفاوت است.

 

وی ابراز داشت: بسیار کوتاه بینی و غفلت است که گمان کنیم، اگر دست دوستی به سمت آمریکا دراز کردیم تمام مشکلات ما حل می‌شود و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، این دست دوستی، آغاز افتادن در چاه ذلت، تحقیر و مرگ و باتلاق فساد است.

 

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی(ص) افزود: امام حسین(ع) نیز می‌توانستند با یزید دست دوستی بدهد، اما باید از آرمان دین حفاظت می‌کرد؛ بنابراین مسأله دشمن شناسی مسأله بسیار مهمی است که تمام انحرافات و خطرهایی که جامعه را تهدید می‌کند باور داشتن و دست دوستی به سمت دشمن دراز کردن است.

 

وی کلمه دشمن را همزاد آمریکا خواند و گفت: آمریکا مادامی که خوی استکباری دارد، قابل اعتماد نیست و مادامی که از صهیونیسم بین‌الملل حمایت می‌کند به فکر اسلام و مسلمانان نخواهد بود، از این‌رو ضروری است که حد فاصلی را میان خودمان با دشمن ایجاد کنیم./908/ت302/ی

ارسال نظرات