۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۲۹۹۵۰۰
ابتکار خبرداد؛

برگزاری همایش بین المللی محیط زیست با همکاری سازمان ملل/ از دستورات اسلام درباره محیط زیست غفلت شده است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان این که مسائل زیست محیطی از موضوعات دارای اولویت جهان محسوب می شود، گفت: متاسفانه با وجود منابع غنی معارف دینی در عمل کردن به دستورات مهم اسلام در زمینه محیط زیست غفلت هایی صورت گرفته است.
ابتکار ابتکار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست عصر امروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین اعرافی رییس جامعة المصطفی با تجلیل از فعالیت های بین المللی جامعة المصطفی گفت: دانشجویان و محصلان این نهاد مهم می توانند اثرگذاری بسیاری در دنیا داشته باشند و نظریه های انقلاب را در جهان مطرح کنند.


وی خشونت گرایی و افراط را از بحران های خاورمیانه عنوان کرد و افزود: مشکلات زیست محیطی از دیگر بحران های جهان به شمار می رود که سازمان ملل در ال طراحی سازوکارهای جدیدی برای مقابله با تهدیدات زیست محیطی است.


رییس سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان این که مسائل زیست محیطی از موضوعات دارای اولویت جهان محسوب می شود، اظهار داشت: متاسفانه با وجود منابع غنی معارف دینی در عمل کردن به دستورات مهم اسلام در زمینه محیط زیست غفلت هایی صورت گرفته است.


وی ادامه داد: تصورات و نگرش های مردم باید نسبت به محیط زیست تغییر پیدا کند تا آن ها نیز از این منابع عظیم و خدادادی حفاظت کنند؛ محیط زیست سالم حق مسلم مردم است از این رو دولت یازدهم به مسأله محیط زیست توجه بسیاری داشته است.


ابتکار با تأکید بر تاسیس رشته های مرتبط اسلام و محیط زیست در المصطفی و دانشگاه های کشور، ابراز داشت: جامعة المصطفی می تواند با همکاری سازمان محیط زیست در عرصه تحقیقات و پژوهش اثرگذاری بالایی داشته باشد؛ در این راستا می توان انجمن جهانی طلاب حامی محیط زیست را تشکیل داد و به تبیین الگوهای صحیح زیست محیطی پرداخت.


معاون رییس جمهور از برگزاری همایش بین المللی با موضوع محیط زیست در اردیبهشت سال آینده با همکاری سازمان ملل در تهران خبر داد و خاطرنشان کرد:جامعة المصطفی می تواند به عنوان یک نهاد حوزوی پیش از برگزاری این همایش، پیش نشستی در رابطه با محیط زیست برگزار کند و این کار فرصتی برای جریان سازی خواهد بود.


رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان این که خوشبختانه حوزه علمیه توجه خوبی به مسائل زیست محیطی دارد، عنوان کرد: الگوی رفتاری صحیح در مسائل محیط زیست باید از سوی جامعة المصطفی و بر مبنای آموزه های دینی ارائه شود./1323/پ202/ج

ارسال نظرات