۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۲۹۹۴۶۵
در دیدار حجت الاسلام والمسلمین اعرافی و ابتکار مطرح شد؛

اعلام آمادگی المصطفی برای همکاری با سازمان محیط زیست

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با اعلام آمادگی جامعة المصطفی برای فرهنگ سازی آموزش مسائل زیست محیطی با سازمان محیط زیست گفت: ادبیات سازی برای محیط زیست بر مبنای دین بسیار مهم است.
آيت‌الله اعرافي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی رییس جامعة المصطفی العالمیه عصر امروز در دیدار معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست که در سالن اجتماعات این نهاد برگزار شد، به تبیین فعالیت های داخلی و بین المللی جامعة المصطفی پرداخت.


وی با بیان این که 40 هزار فارغ التحصیل از 40 ملیت داریم، افزود: بانک اطلاعاتی این افراد تشکیل شده که در 10 شبکه علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ساماندهی شدند؛ فعالیت های جامعة المصطفی در تاریخ حوزه بی سابقه است.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که شبکه فعالیت های آموزشی، رسانه، تحلیل و ترجمه سیاسی و اجتماعی برای استفاده فارغ التحصیلان جامعة المصطفی تأسیس شده است، اظهار داشت: در حال حاضر30 هزار نفر در قالب 900 واحد در ایران و جهان در 150 رشته شامل کاردانی، کارشناسی و سطوح حوزوی حال تحصیل هستند.


وی ادامه داد: علوم در حوزه های فقه و اصول، مقایسه تطبیقی فقه و حقوق، حوزه تفسیر شامل حوزه قرآن و علوم، قلمرو علوم اجتماعی و ادیان و مذاهب به 12 زبان رسمی کشورها تدریس می شود؛ آموزش های مهارتی و کاربردی از دیگر فعالیت های المصطفی است که بیش از 100 دوره به صورت پودمانی تعریف و در طول مقاطع تحصیلی به دانش پژوهان عرضه می شود.


امام جمعه قم با بیان این که در غیر ایران 17 هزار نفر و در قم مجموعا 40 هزار نفر محصل وجود دارد، ابراز داشت: ما در خارج از کشور در حدود 70 کشور حضور داریم و اساتیدی برای تدریس حضور دارند که بخشی ایرانی و بخشی نیز از خارج هستند.


وی عنوان کرد: در حوزه های اخلاق، تربیت، ارتباطات و در عرصه پژوهشی برنامه های خوبی در حال انجام است و تاکید داریم میراث و گنجینه حوزه از طریق جامعة المصطفی بازسازی شود که بتواند در دنیا موج ایجاد کند.


حجت الاسلام والمسلمین اعرافی خاطرنشان کرد: شفافیت و رسمیت حضور در جهان از سیاست های جامعة المصطفی است از این رو با مجوز در کشورهای گوناگون حضور داریم؛ در فعالیت های جامعة المصطفی نگاه فرامذهبی را در پش داریم اما عمده کار ما شیعی است که با این وجود پنج هزار طلبه سنی معتدل حضور دارند.


وی در پایان با اعلام آمادگی جامعة المصطفی برای فرهنگ سازی آموزش مسائل زیست محیطی با سازمان محیط زیست اضافه کرد: ادبیات سازی برای محیط زیست بر مبنای دین بسیار مهم است./1323/پ202/ج

ارسال نظرات