۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۲۹۹۳۳۸
رییس سازمان حفاظت از محیط زیست:

اقتصاد مقاومتی بدون توجه به اقتصاد محیط زیست محقق نخواهد شد

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور گفت: دولت در پسابرجام با برقراری رابطه با سایر کشورها نسبت به توسعه صنعت سبز و بدون آلایندگی اهتمام ویژه ای داشته باشد.
همايش وحدت حوزه و دانشگاه با رويکرد اقتصاد مقاومتي در دانشگاه قم همايش وحدت حوزه و دانشگاه با رويکرد اقتصاد مقاومتي در دانشگاه قم همايش وحدت حوزه و دانشگاه با رويکرد اقتصاد مقاومتي در دانشگاه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، معصومه ابتکار پیش از ظهر امروز در همایش وحدت حوزه و دانشگاه در فرهنگ سازی و مطالبه گری اقتصاد مقاومتی که در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد، با بیان این که نمی توانیم اقتصادی سالم داشته باشیم ولی نسبت به اقتصاد محیط زیست بی توجه باشیم، اظهار کرد: زمانی ما دارای صنایع قوی خواهیم بود که نسبت به منابع پایه ای در این راستا توجه ویژه ای داشته باشیم.


وی با بیان این که نمی توان از اقتصاد مقاومتی سخن گفت ولی نسبت به برداشت های بی رویه از سفره های زیرزمینی سکوت کرد، بیان کرد: امروز در دنیا می گویند در بهترین موقعیت تنها 20 درصد از سفره های زیرزمینی می توان برداشت کرد ولی امروز در ایران بیش از 85 درصد از منابع سفره های زیرزمینی برداشت شده است.


رییس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور با بیان این که یکی از مهمترین موضوعاتی که باید مورد توجه قرارگیرد، بهره وری از منابع است، یادآور شد: متاسفانه یکی از الگوهای غلطی که در کشور وجود دارد، بهره برداری نامناسب از منابع آبی در بحث کشاورزی است که کشور را نیز با مشکلات بسیار زیادی مواجه ساخته است.


وی ادامه داد: ما در بحث انرژی نیز رتبه خوبی در جهان نداریم و جز کشورهایی هستیم که گازهای گلخانه ای را تولید می کنیم که باید با برنامه ریزی های مناسب و حفاظت از محیط زیست این مشکل را برطرف سازیم.


ابتکار با بیان این که اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی را به خوبی اجرا کنیم باید از منابعی که در کشور داریم به خوبی محافظت و از آنها استفاده کنیم، افزود: ما تا زمانی که در سیاست ها و برنامه ریزی هایمان به این موضوع توجه نکنیم نمی توانیم عملکرد قابل قبولی در این حوزه داشته باشیم.


وی با بیان این که توجه به محیط زیست از همان ابتدا در اولویت های دولت یازدهم قرار داشته است، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی ، اقتصادی است که تخریب محیط زیست همراه آن نیست بلکه با بهره وری مناسب از منابع موجود می توانیم به توسعه صنعت بدون آلودگی کمک بسیار زیادی داشته باشیم.


معاون رییس جمهور با در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امروز دولت یازدهم توانست موضوع هسته ای را به سرانجام برساند، یادآور شد: امروز دولت در پسابرجام و در کنار همه برنامه هایی که برای خروج از رکود، کاهش تورم و گسترش مناسبات بین المللی انجام خواهد داد، فرصت خوبی فراهم شده است تا در زمینه توسعه صنعت سبز و بدون آلایندگی نیز تعاملات خوبی با سایر کشورها برقرار کند.


وی گفت: در این راستا سازمان حفاظت از محیط زیست و دولت نسبت به احیا صندوق محیط زیست که در سال های گذشته تعطیل شده بود برنامه ریزی خوبی انجام داده است./858/پ202/ج

ارسال نظرات