۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۲۹۸۸۳۶

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری مسابقه ملی نمایشنامه‌ نویسی در جشنواره تئاتر رضوی، تمدید مهلت ارسال آثار به دومین سوگواره هنر عاشورایی و نهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی منتظر ابلاغ وزارت ارشاد عناوین برخی از اخبار فرهنگی این استان هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حسین ثابت قدم وحید، دبیر جشنواره ملی تئاتر رضوی گفت: یازدهمین مسابقه ملی نمایشنامه‌ نویسی درکنار چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار می شود.

 

وی با اشاره به برگزاری دهمین جشنواره تئاتر رضوی مرداد ماه امسال در بجنورد گفت: این جشنواره با شکوه خاصی در بجنورد برگزار شد و همایش ملی گفتمان تئاتر دینی از برنامه‌های موفق در حاشیه این جشنواره بود.

 

ثابت‌قدم‌وحید افزود: افتتاح تماشاخانه شمس و اجرای نمایش مشترک تئاتر ایران و تاجیکستان نخستین تجربه مشترک خراسان شمالی با یک کشور دیگر در حوزه کار دینی بود.

 

گفتنی است، تاکنون 10 دوره جشنواره تئاتر رضوی برگزار شده که یک دوره آن در اصفهان، سه دوره در تهران و شش دوره در خراسان شمالی برگزار شده و چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) نیز شهریورماه سال 95 به میزبانی خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

 

13 آبان یاداور حماسه آفرینی ملت ایران است

حجت الاسلام حسین کوثری، امام جمعه شیروان با اشاره به فرا رسیدن روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، گفت: 13 آبان روز یادآور حماسه آفرینی ملت ایران است.

 

وی اظهار کرد: تبعید امام(ره) به ترکیه در سال 43، حمله ماموران رژیم پهلوی به دانش آموزان و شهادت بسیاری از دانش آموزان و تسخیر سفارت آمریکا به دست دانشجویان مسلمان و پیرو خط امام(ره) در سال 58 که به لانه جاسوسی معروف شد از مهمترین رویدادهای تاریخ معاصر ایران است.

 

امام جمعه شیروان تأکید کرد: امروز وظیفه سنگینی داریم و آنچه ما را می تواند از فتنه ها نجات دهد دین مداری، ولایت پذیری و وحدت کلمه و یکپارچگی است تا با این وحدت و یکپارچگی دشمن را شکست دهیم.

 

تمدید مهلت ارسال آثار به دومین سوگواره هنر عاشورایی

احمد زیبایی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیروان از تمدید مهلت ارسال آثار به دومین سوگواره هنر عاشورایی خبر داد.

 

وی گفت: مهلت ارسال آثار به دومین سوگواره هنر عاشورایی (نقاشی، طراحی، پوستر، تایپوگرافی و خوشنویسی ) تا 26 آبان ماه سال جاری تمدید شد.

 

زیبایی با بیان اینکه هدف از برگزاری این مسابقه زنده نگه داشتن شعائر اسلامی و روایت وقایع کربلا با زبان هنر در جهت شناخت عمیق تر و ملموس مخاطب است، افزود: آثار ارسالی در  بخش نقاشی و طراحی باید در ابعاد 50*30 و بالاتر ، در بخش پوستر و تایپوگرافی با سایز A3 و ارائه فایل درقالب CD با فرمت jpeg و در بخش خوشنویسی در ابعاد 60*40به بالاتر و به صورت کتیبه نگاری، چلیپا، قطعه، خطوط نسخ، ثلث، نستعلیق و غیره باشد.

 

وی با اشاره به اینکه معرفی برگزیدگان و برپایی نمایشگاه آثار منتخب در تاریخ هفت آذر خواهد بود، افزود: شرکت کنندگان و علاقمندان می توانند آثار خود را به دبیرخانه سوگواره واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیروان ارسال کرده و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های 36223222 و36233010 و36224100 تماس گیرند.

 

نهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی منتظر ابلاغ وزارت ارشاد

سرپرست معاونت امور فرهنگی و مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: هنوز زمان برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب در این استان مشخص نشده و منتظر ابلاغ وزارت ارشاد هستیم.

 

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی اظهار کرد: دو پیشنهاد از طرف این اداره‌کل برای زمان برگزاری نمایشگاه کتاب به تهران ارائه شد اما مورد موافقت قرار نگرفت و اکنون نیز اعلام‌شده است باید منتظر ابلاغ از طرف تهران بمانیم.

 

وی با بیان اینکه نمی‌توان برای برگزاری نمایشگاه کتاب قول قطعی داد، افزود: برگزاری این رویداد فرهنگی 1.5 تا دو میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که بخشی از آن توسط استان و بخشی از سوی وزارت ارشاد تأمین می‌شود اما هنوز قول قطعی برای تأمین داده نشده است.

 

هشتمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی با یک سال تأخیر در خردادماه سال گذشته برگزار شد که علت آن کمبود اعتبار عنوان شد.

 

بر اساس اعلام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان، برگزاری نهمین دوره از این رویداد در استان امسال نیز منوط به تصمیم‌های تهران است و زمان آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد./9314/203/ب1

ارسال نظرات