۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۲۹۸۶۲۳
امام جمعه راز و جرگلان:

بیکاری مهم‌ترین عامل فساد در جامعه/ مسؤولان در جهت محرومیت‌زدایی شهرستان راز و جرگلان اقدام کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه راز و جرگلان با تأکید بر توجه بیش از پیش مسؤولان در راستای محرومیت‌زدایی از چهره این شهرستان، گفت: بیکاری مهم ترین عامل ایجاد فساد است در صورتی که با توجه به استعدادهای منطقه و قابلیت های تولیدی این شهرستان، می‌توان گام های مهمی در راستای اشتغال‌زایی و رفع مشکل بیکاری جوانان برداشت.
حجت الاسلام شکيبا- ديدار استاندار خراسان شمالي با علماي شيعه و سني راز و جرگلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام نایب‌علی نوروزی، امام جمعه شهر راز، مرکز شهرستان مرزی راز و جرگلان عصر امروز در دیدار استاندار خراسان شمالی با علمای اهل سنت و شیعه این شهرستان که در حوزه علمیه باقرالعلوم(ع) شهر راز برگزار شد، با اشاره به مشکلات این شهرستان مرزی، اظهار کرد: بیکاری و نبود اشتغال مناسب برای مردم و جوانان مهم ترین مشکل راز و جرگلان است.

 

وی با تأکید بر توجه بیش از پیش مسؤولان در راستای محرومیت‌زدایی از چهره این شهرستان، افزود: بیکاری مهم ترین عامل ایجاد فساد است در صورتی که با توجه به استعدادهای منطقه و قابلیت های تولیدی این شهرستان، می توان گام های مهمی در راستای اشتغال زایی و رفع مشکل بیکاری جوانان برداشت.

 

حجت الاسلام نوروزی با تأکید بر اینکه لازم است فرهنگ کار در خانه و خانواده تقویت و سرمایه لازم در اختیار خانواده های این شهرستان قرار گیرد تا تولیدات خانگی آنها روانه بازار شده و معیشت آنان تأمین شود، تصریح کرد: اگر هدف اصلی مسؤولان و متولیان در قبال این شهرستان محرومیت زدایی بوده و برای آن تلاش لازم را داشته باشند بدون شک راز و جرگلان به زودی به توسعه و پیشرفت می‌رسد.

 

حجت الاسلام شکرالله شکیبا، رییس حوزه علمیه باقر العلوم(ع) راز و جرگلان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جاری70 طلبه زیر نظر 15 استاد در این مدرسه علمیه در سطح یک و دو مشغول تحصیل هستند، افزود: همچنین 40 نفر از طلاب این مدرسه نیز دانش آموخته شده و برای ادامه تحصیل به حوزه های علمیه قم و مشهد مهاجرت کرده‌اند.

 

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه رویکرد مردم در این شهرستان نسبت به حوزه علمیه تغییر کرده و به همین دلیل نیز افراد زیادی متقاضی تحصیل در مدرسه علمیه شده‌اند، اظهار کرد: رابطه فرهنگی بین علمای اهل سنت و شیعه در این شهرستان مناسب بوده و وحدت، تعامل و هم فکری خوبی در بین شیعیان و اهل تسنن شهرستان راز و جرگلان حاکم است.

 

حجت‌الاسلام شکیبا با تأکید بر لزوم کمک مسؤولان استان برای ارتقای حوزه علمیه حضرت باقرالعلوم(ع) راز و جرگلان، افزود: با وجود کمبودها و کاستی‌های موجود، طلاب این مدرسه موفق به کسب مقام سوم در بین حوزه‌های علمیه استان‌های سه گانه خراسان و همچنین رتبه دوم المپیاد علمی در استان شده‌اند.

 

علی اکبر پرویزی، استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست در بخشی از سخنان خود با اشاره به مشکلات حوزه علمیه باقرالعلوم(ع) شهرستان راز و جرگلان، اظهار کرد: برای این مدرسه اقدامات خوبی انجام شده و برنامه هایی نیز در دست انجام است و انتظار می‌رود نقش این حوزه علمیه در تربیت طلاب و روحانیان فاضل افزایش یابد.

 

وی اضافه کرد: همچنین در زمینه کتاب، کتابخانه و رایانه نیز به حوزه علمیه برادران و خواهران شهرستان راز و جرگلان مساعدت‌هایی صورت گرفته است.

 

گفتنی است، استاندار خراسان شمالی امروز در پنجمین سفر شهرستانی خود، به منظور بازدید از بخش‌های مختلف شهرستان مرزی راز و جرگلان و دیدار با مردم و علمای اهل سنت و شیعه، به این شهرستان سفر کرد.

 

شهرستان 70 هزار نفری راز و جرگلان که در اسفند 91 به شهرستان ارتقا یافت، در150 کیلومتری شمال بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی واقع شده است.

 

شایان ذکر است، نزدیک به 10 درصد از جمعیت 924 هزار نفری استان خراسان شمالی، ترکمن های سنی مذهب هستند که غالب آنها در شهرستان مرزی راز و جرگلان و بخش هایی از بجنورد و مانه و سملقان سکونت دارند./9314/202/ب2

ارسال نظرات