۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۲۹۸۵۴۴
با پیام تصویری آیت‌الله جوادی آملی؛

همایش بزرگداشت حکمت و حکمای خراسان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دومین همایش «بزرگداشت حکمت و حکمای خراسان» نکوداشت چهار حکیم متأخر خراسان، حکیمان؛ آقابزرگ حکیم شهیدی، میرزا مهدی شهیدی، شیخ اسدالله یزدی و شیخ سیف الله ایسی میانجی با پخش پیام تصویری آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.
مجمع عالي حکمت اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، دومین همایش «بزرگداشت حکمت و حکمای خراسان» نکوداشت چهار حکیم مدفون در کوهسنگی مشهد صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین فیاضی، آیت الله واعظ زاده خراسانی، حجت الاسلام علی رضایی تهرانی، حجت الاسلام مسعودی، جمعی از اساتید، دانشجویان و طلاب علاقه مند و با پخش پیام تصویری حضرت آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.

 

عباس جوارشکیان، دبیر علمی این همایش، آشنایی با پیشینه حکمی و فلسفی و عرفان در خراسان را هدف برگزاری این همایش عنوان و اظهار کرد: متأسفانه به دلیل بی مهری ها و نوعی خصومت های سیر منطقی و غیر متعارف، فضایی در مشهد فراهم شد که امروزه نسل جدید، کمتر نسبت به این پیشینه گران بار و ارزشمند در خراسان آشنایی و آگاهی داشته  باشند.

 

دبیر علمی همایش «بزرگداشت حکمت و حکمای خراسان» در ادامه گفت: برگزاری چنین همایش هایی به عنوان رسالتی است که ما بر خود لازم دانسته تا در خصوص  پیشینه ارزشمند حکمت، آگاهی های لازم را به جامعه و به ویژه نسل جوان و دانشجو منتقل کنیم تا تلاش ها و دستاوردهای علمی آنان بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: این همایش به عنوان دومین همایش از سلسه همایش های حکمت و حکمای خراسان به شمار می رود که عهده دار معرفی و بزرگداشت چهار شخصیت علمی متأخر، حکیمان «آقابزرگ حکیم شهیدی»، «میرزا مهدی شهیدی»، «شیخ اسدالله یزدی» و «شیخ سیف الله ایسی» است./844/202/ب1

ارسال نظرات