۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۲۹۸۵۳۵

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری یادواره نماینده شهید بجنورد، اجرای 50 عنوان برنامه در هفته کتاب و کتابخوانی و رونق گردشگری مذهبی در خراسان شمالی عناوین برخی از اخبار این استان هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام تقی عزیزی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی، گفت: یادواره شهید محمد کلاته، نماینده بجنورد و همچنین 11 شهید علی‌آباد بجنورد برگزار می‌شود.

 

وی اظهار کرد: این یادواره با سخنرانی حجت‌الاسلام حسین کوثری، امام جمعه شهرستان شیروان برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام عزیزی تصریح کرد: یادواره شهدای علی‌آباد بجنورد که همزمان با ماه محرم برگزار می‌شود، تنی چند از مداحان برجسته استان هم در این مراسم اجرای برنامه خواهند داشت.

 

وی گفت: یادواره 12 شهید علی آباد بجنورد در مسجد این روستا و با حضور خانواده شهدا، مردم و مسؤولان برگزار می‌شود.

 

53 برنامه به‌مناسبت هفته کتاب در خراسان شمالی اجرا می‌شود

علی رحیمی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی گفت: 53 برنامه مختلف به مناسبت بیست و سومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی در استان به اجرا در می‌آید.

 

وی افزود: بر اساس برنامه از این تعداد 11 برنامه در اسفراین، شش مورد بجنورد، مانه و سملقان هشت برنامه، شیروان پنج برنامه و در سایر شهرستان‌ها هم به همین مناسبت ویژه برنامه‌هایی برگزار خواهد شد.

 

رحیمی اظهار کرد: تجلیل از کتابخوانان نمونه، تقدیر از کتابداران برتر، قدردانی از پیشکسوتان عرصه کتاب، برگزاری نشست‌های انجمن کتابخانه‌ها و بازدید از کتابخانه‌ها از جمله این برنامه‌ها است.

 

بیست و سومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی از 24 آبان به مدت یک هفته در کشور برگزار خواهد شد.

 

یادواره 104 شهید دانش‌آموز شیروان برگزار می‌شود

فرمانده حوزه مقاومت بسیج دانش‌آموزی شهید فهمیده شیروان گفت: یادواره 104 دانش‌آموز شهید شهرستان شیروان همزمان با هفته بسیج دانش‌آموزی در این شهرستان برگزار می‌شود.

 

حسین فدایی وطن اظهار کرد: علاوه بر برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز 10 برنامه محوری با رویکرد فرهنگی ورزشی در هفته بسیج دانش‌آموزی برگزار می‌شود.

 

فدایی وطن تصریح کرد: عطرافشانی گلزار شهدا، اجرای صبحگاه دانش‌آموزی در مدارس و دیدار با امام‌جمعه شیروان ازجمله دیگر برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی است.

 

وی همچنین برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی، نشست بصیرتی، شرکت در نماز جمعه، حضور باشکوه در راهپیمایی 13 آبان، اعزام کاروان راهیان نور دانش‌آموزی، دیدار با خانواده شهدا، نواختن زنگ «مرگ بر آمریکا» و «ایثار و شهادت» در مدارس را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

 

گردشگری مذهبی در خراسان شمالی رونق می گیرد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از برنامه‌ریزی این اداره برای فعال کردن گردشگری مذهبی در این استان خبر داد.

 

محمدسویدانلویی با اشاره به نشست های مشترک خود با مدیران کل اوقاف و امور خیریه و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این باره، گفت: تعامل خوب میراث فرهنگی و اوقاف، تاکنون منجر به احیاء و آماده سازی چندین جاذبه تاریخی مذهبی استان برای ترغیب گردشگران و زائران به این بخش و توسعه گردشگری مذهبی شده است.

 

وی امامزادگان اسفراین، امامزاده حمزه رضا در شیروان و چارتاقی تیموری در شهر زیارت شیروان را از جمله بناهای پرجاذبه برای گردشگران مذهبی عنوان کرد که نسبت به ساماندهی آنها برای پذیرش گردشگر اقدام شده است./9314/203/ب2

ارسال نظرات