۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۲۹۸۲۹۷
آیت الله نوری همدانی:

هدف آل سعود چیزی جز ایجاد تفرقه بین مسلمانان نیست/ بصیرت انسان در بزنگاه ها مشخص می شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی تاکید کرد: عقل با علم فرق های زیادی دارد چه بسا افرادی که علم فراوانی دارند ولی از عقل کافی برای تشخیص حق از باطل برخوردار نیستند و این عقل همان بصیرت در کلام رهبر معظم انقلاب است که در بزنگاه ها مشخص می شود.
 آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم انتظامی امین، اظهار داشت: خداوند به هر انسانی استعدادهای فراوانی عنایت کرده و به او کرامت و اختیار داده است؛ همچنین خداوند انسان را رها نکرده و موظف به اموری قرار داده است بنابراین می توان برای هر شخصی در طول زندگی سه مسؤولیت مهم و حیاتی بر شمرد.

 

وی ادامه داد: اولین مسؤولیت هرکس مسئولیت شخصی است؛ هرکس وظیفه دارد خود را بسازد چراکه غیر از وجود نازنین ائمه معصومین(ع) همه ما ناپخته به این جهان آمده ایم و خداوند متعال این دنیا را دانشگاهی بزرگ برای تربیت انسان ها قرار داده است.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی نخستین گام رسیدن به خود سازی را کسب علم و معرفت دانست و ابراز داشت: انسان هر قدر در علم و فرهنگ و تحقیقات و فناوری بیشتر گام بردارد بیشتر به کمال می رسد، چراکه خود پیامبراکرم(ص) فرمودند که طلب علم برای هر مسلمانی واجب و ضروری است.

 

وی گام بعدی در خود سازی و تربیت نفس را تقویت ایمان و اعتقادات برشمرد و افزود: اصلا فلسفه ارسال پیامبران نیز همین بوده است؛ ایمان به خدا، به قیامت، به نبوت و امامت ائمه معصومین(ع) که در غیر این صورت نه دنیایی برای شخص می ماند و نه آخرت و در آیات و احادیث فراوان بعد از آنکه نظم بی نظیر و حرکت منظم جهان را معرفی می کند از انسان می خواهد تا با توجه در آن درس ایمان بگیرد و خدا شناسی را در خود بهبود بخشد.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تبیین کرد: گام های بعدی خود شناسی عقل و تقوا است؛ با این توضیح که عقل قدرت تشخیص حق از باطل است و با علم فرق های زیادی دارد چه بسا افرادی که علم فراوانی دارند ولی از عقل کافی برای تشخیص حق از باطل برخوردار نیستند و این عقل همان بصیرت در کلام رهبر معظم انقلاب است که در بزنگاه ها مشخص می شود و همچنین تقوا و خداترسی نیز اگر کمرنگ باشد انسان را از مسیر خود سازی و تربیت نفس باز می دارد.

 

وی مسوؤلیت دوم هرشخص را با توجه به همان استعدادهای خدادادی، مسؤولیت اجتماعی دانست و ادامه داد: اصلا انسان اجتماعی آفریده شده و اجتماع برگردن انسان حقوق زیادی دارد و خداوند هم در قرآن به این موضوع تأکید بسزایی داشته و همچنین پیامبراکرم(ص) فرمودند هرکس روزگار بگذراند و به امور مسلمانان اهمیت ندهد مسلمان نیست؛ حال شما به آل سعود و آل خلیفه در بحرین نگاه کنید با آنکه خود را حامی اسلام و قرآن و حرمین شریفین می دانند در واقع نوکر آمریکا و اسرائیل و هم پیمانان آنها هستند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی افزود: هدف آل سعود و هم پیمانان آمریکایی و صهیونیستی آنها چیزی جز ایجاد تفرقه بین مسلمانان نیست و این کار را با درست کردن جبهه های مختلف تکفیری و میدان باز کردن برای صهیونیست ها پیش می برند در حالی که در قرآنی که اینها با تیراژ بالا چاپ می کنند و هدیه می دهند خداوند فرمان دوری از یهود و نصاری را صادر کرده است.

 

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: بنابراین ما نمی توانیم نسبت به این امور بی تفاوت باشیم و این حرف را از قرآن و روایات فهمیده ایم که می گوید نسبت به مظلومین کمک و یاور باشید هرچند آل سعود این را دخالت بداند.

 

وی خاطرنشان کرد: هدف دشمنان از اسلام هراسی و ایران هراسی این است که زورگویان قبل از انقلاب بر محرومان ومستضعفان سلطه داشته و آنها را نوکر خود می دانستند؛ اما با ظهور انقلاب توسط فردی عالم و عارف و مجاهد به نام امام خمینی(ره) بساط آنها برچیده شد و این انقلاب به سایر کشورها نیز سرایت و آنها را خواب بیدار کرد و در واقع سایر انقلاب ها و بیداری ها سرچشمه گرفته از انقلاب ایران است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه سومین و آخرین مسؤولیت مهم انسان را مسؤولیت شغلی دانست و تأکید کرد: هرکس در هرشغل و و ظیفه ای قرار دارد بایستی آن را به نحو کامل و جامع انجام دهد و خود را خادم مردم بداند و شما هم که در کار امنیتی و نظامی قرار دارید باید بدانید کار شما بسیار خطیر مهم و حساس است و مطمئن باشید در کار خوبی ورود یافته اید و قدم و قلم و عمل شما دراین مسیر عبادت خدا محسوب می شود.

 

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) ابراز داشت: حضرت می فرماید تمام انسان ها در طول زندگی به سه عنصر مهم به نام امنیت، عدالت و رفاه محتاجند بنابراین شما باید توجه زیادی به امنیت جانی و مالی مردم و مملکت خود داشته باشید.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان ضمن آرزوی توفیق روز افزون برای تمام این اساتید ابراز داشت: در کنار کار مهم خود از نماز اول وقت و سحرخیزی برای نورانیت دل خود غافل نباشید و سعی کنید ابتدای روزتان را با تلاوت چند آیه از قرآن آغاز کرده و به امام زمان(ع) و منتظر واقعی بودن آن حضرت هم توجه کافی داشته باشید./1330/پ202/ج

ارسال نظرات