۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۲۹۷۸۷۷
آیت الله شبستری:

جمهوری اسلامی حامی مظلومان منطقه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با اشاره به حمایت ایران از کشور های منطقه، گفت: ایران اسلامی حامی مظلومان جهان به ویژه مسلمانان است.
آيت الله محسن مجتهدشبستري، امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در جمع عزادار نیرو های مسلح استان، با اشاره به ویژگی های مؤمن، اظهار داشت: مؤمن حقیقی در گرو ایمان راستین است.


وی با بیان این‌که باور و عمل از ارکان ایمان می باشد، ابراز داشت: مؤمن حقیقی در روایات به کوه استوار و مستحکم تشبه شده است به گونه‌ای که مشکلات روزگار و تهاجم اغیار او را دچار تزلزل و عقب نشینی از ایمان و باور ها و عمل راستین نمی کند.


عضو خبرگان رهبری تزلزل در آراء و نان به نرخ روز خوردن را نشان از عدم رسوخ ایمان و مؤمن نبودن داسنت و ابراز داشت: رزمندگان اسلام در جبهه ها هشت سال دفاع مقدس با این ایمان راسخ بودند که در برابر دشمن ایستادند و سختی ها آن ها را از حمایت و حرکت در مسیر ولایت سست نکرد.


وی از ویژگی های بارز رزمندگان اسلام را مبارزه در جنگ نرم و اعتقادی در کنار نبرد فیزیکی عنوان و تصریح کرد: نیرو های مسلح با تقویت بنیه ایمانی خود می توانند در نبرد نرم دشمن در برابر نیت های سوء دشمن ایستادگی کنند و در این میدان آن ها را زمین گیر نمایند.


امام جمعه تبریز از جمله باور ها اسلامی را حمایت از مظلون خواند و ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران بر این باور از مظلومان منطقه حمایت می کند، سردار سلیمانی و سردار شهید همدانی که از مفاخر اسلام هستند، سند این حمایت از مظلومان منطقه و کشور های اسلامی غرب آسیا است.


وی با اشاره به قدر دانی دولتمردان عراقی از حمایت های ایران از کشور عراق و مردم آن، خاطرنشان کرد: در سفر اخیر اینجانب به عراق مسؤولان عراقی خود اعتراف می کردند که اگر ایران و حمایت هایش نبود عراق هم اکنون در دست داعش و گروه های تکفیری بود.


رییس شواری عالی محمع جهانی اهل بیت(ع)  نگرانی های رهبر معظم انقلاب را در خصوص فرهنگ را مورد اشاره قرار داد و افزود: حلقه های طالحین حرکتی مبارک بود، باید از انحراف جوانان به سوی تشیع لندنی و افتادن در تهاجم فرهنگی غرب که مخاطب این حلقه ها هستند، جلوگیری کرد.


وی انتخابات پیش روی مجلس و خبرگان رهبری را مودر اشاره قرار داد و تأکید کرد: نمایندگان مجلس از برخوردهای چند پهلو برای جذب آراء و شعار های غیر واقعی پرهیز کنند، برخی در تبلیغات انتخاباتی خود با چهره منافقانه به دنبال رأی مردم هستند./854/202/ب3

ارسال نظرات