۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۲۹۷۳۴۲
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی:

مراقبت نکردن از نفوذ دشمن منکر است/ فرمان رهبری ضعف‌ها، خلأها و ابهامات برجام را برطرف می‌کند

خبرگزاری رسا ـ دادستان کل کشور گفت: مراقبت نکردن از نفوذ دشمن در همه عرصه‌ها یک منکر است و مسؤولان باید مراقب نفوذهای دشمن در عرصه‌های مختلف باشند.
حجت الاسلام سيدابراهيم رئيسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، با بیان این‌که زیارت عاشورا و ارتباط با عاشورا نباید فراموش شود، اظهار داشت: یک انسان دلداده باید همواره تولی و تبری را آویزه گوش خود قرار دهد.


وی با تأکید بر این‌که انسان دلداده به خدا نمی تواند ولایت غیر خدا را بپذیرد و برائت از دشمنان خدا نداشته باشد، گفت: اشک بر امام حسین(ع) اندوه و ماتم است و باید اشک ریخت و معنایش هم اندوه و هم تصمیم به مقاومت و ایستادگی و انتقام از دشمنان خدا است.


حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به اهمیت مسأله امر به معروف و نهی منکر، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان ارکان فکری، اندیشه‌ای و عملی ما است.


دادستان کل کشور بیان کرد: امام حسین(ع) فرمودند من برای شما الگو هستم و امروز الگوی ما در زندگی سیدالشهدا است؛ امروز باید امام حسین(ع) در متن زندگی سیاسی، اداری، اجتماعی و اقتصادی ما باشد.


نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری امر به معروف را به عنوان یک اصل اساسی که همه اصول و مبانی بند به آن است، دانست و گفت: احساس مسؤولیت نسبت به این فریضه الهی و مسؤولیت پذیری در آن باید برای همه باشد.


وی با تأکید بر این‌که عاشورا برای جان گرفتن از جان جانان عالم هستی و برای عبودیت پروردگار و تنفر از دشمنان اسلام است، افزود: امروز در جامعه اسلامی باید رمز تحول و مدنیت به نام عاشورا رقم بخورد.


دادستان کل کشور با اشاره به این کلام امام حسین(ع) مبنی بر این‌که مثل من با مثل یزید بیعت نمی‌کند و دست در دست او نخواهد گذاشت، تصریح کرد: کلام امام حسین(ع) برای ما درس است و این یعنی جنود جهل با جنود عقل، شیطان با خدا و خداپرستی و خداخواهی با خودپرستی و خودکامگی سازگاری ندارند.


حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که احیای پیام‌های عاشورا امروز برای جامعه ما و جوامع بشری بیش از هر زمانی ضرورت دارد، ابراز کرد: خون امام حسین(ع) و یارانشان برای این است که از جوامع بشری جهل زدایی شود و در برابر ظالمان بایستند.


دادستان کل کشور با اشاره به ترس مستکبران عالم از پیام عاشورا، خاطرنشا
ن کرد: آل خلیفه برگزاری مراسم عاشورا را برای مسلمانان بحرین ممنوع اعلام کرده چون عاشورا را مخالف نفوذ و سلطه خود می‌داند.


وی ادامه داد: امروز با گذشت 35 سال از انقلاب باید به پیام عاشورا در همه حرکت‌های سیاسی و اجتماعی خود عمل کنیم.


نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که امروز باید معروفات مورد توجه و زشتی ها نیز مورد تنفر باشند، گفت: ارزش‌ها و خوبی باید توسعه پیدا کنند؛ امروز قاچاق کالا که تولید ملی را تهدید می کند منکر است، فرار مالیاتی و فحشا و چیزهایی که سلامت جامعه را تهدید می کند منکر است و باید منکرات در جامعه مورد نهی و نفرت همگان به ویژه مردم و مسؤولان باشد.


وی با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی و توجه به فرهنگ و ارزش‌های دینی و ظرفیت‌های کشور معروف است، تصریح کرد: دلخوش کردن به وعده‌های دشمن و توجه نکردن به اوامر رهبری در اقتصاد مقاومتی منکر است.


حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: مراقبت نکردن از نفوذ دشمن در همه عرصه‌ها یک منکر است و مسؤولان باید مراقب نفوذهای دشمن در عرصه‌های مختلف باشند.


دادستان کل کشور با اشاره به مسأله برجام، نامه رهبر انقلاب را مورد توجه قرار داد و گفت: توجه به فرمان و منشور رهبری در 9 بند که در واقع 28 شرط برای برجام است یک معروف است و آنچه از ابهامات، خلأها و ضعف‌ها در برجام است با این شرایط جبران می‌شود.


نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت درس گیری از عاشورا تأکید کرد و گفت: امروز ما و مسؤولان باید از عاشورا، ولایت مداری اباالفضل و ایستادگی و تسیلم نشدن یاران امام حسین(ع) در مقابل خواست شیاطین درس بگیریم./927/پ202/ج

ارسال نظرات