۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۲۹۷۳۳۴
امام جمعه بابل:

تحقق شروط رهبر معظم انقلاب در اجرای برجام ضروری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با تأکید بر هوشیاری و اجرای دقیق شروط رهبر معظم انقلاب درباره اجرای برجام، گفت: مسؤولان شروط رهبری و دستورات ایشان را درباره اجرای برجام به دقت اجرا کنند زیرا هر اقدام غلطی که منجر به خسارت کشور شود توجیه ناپذیر است.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در خطبه های نمازجمعه این شهرستان یکی از برتری ها امت پیامبر(ص) بر دیگر امت‌ها را نمازجمعه بیان کرد و گفت: یکی از برتری امت پیامبر(ص) به دیگر ادیان الهی برکت نمازجمعه است تا امت پیامبر به برکت نبی مکرم اسلام ارتقای معنوی بالاتری را نسبت به دیگر امت ها پیدا کنند.

 

وی با تسلیت سالروز تاسوعای حسینی و ایام عزای سید الشهدا(ع)، خاطرنشان کرد: بزرگداشت عاشورا سرمایه بزرگ شیعه است تا با اقامه عزای امام حسین(ع) زمینه اتصال و تقرب به الهی فراهم شود.

 

نماینده مقام معظم رهبری در امور حسبیه و شرعیه با اشاره به موج گسترده عزاداری در کشور، اظهار داشت: حضور فعالانه و گسترده عزداری در سراسر جهان اسلام بیانگر نفوذ عشق به امام حسین(ع) و مظلومیت ایشان تا اعماق وجود امت اسلامی است.

 

وی با تشریح برخی از آسیب های عزاداری در چند سال اخیر، ادامه داد: متأسفانه شاهد نمایشی شدن برخی از عزاداری ها و شکل گرفتن عده ای به نام تماشاچی دسته های عزا هستیم.

 

حجت الاسلام روحانی با بیان این مطلب که تماشاچی محصول دسته های نمایشی عزاداری است، تصریح کرد: دهه های قبل عزاداری ها خالصانه بود و دسته بزرگ به سر و سینه زنان متاثر از جریان شهادت امام حسین(ع) و مظلومیت شهدای کربلا بودند.

 

وی افزود: متأسفانه در برخی از دسته های عزاداری با لباس های خاص و متحدالشکل در جلوی دسته ها کارناوال موسیقی و طبل زنان راه می اندازند که با شأنیت عزاداری ناسازگار است.

 

امام جمعه بابل دسته‌جات عزاداری را برای نشان دادن اوج ارادت خالصانه به ساحت اهل بیت و وفاداری امت اسلامی عنوان کرد و گفت: دسته‌جات عزاداری تذکری برای جامعه و درسی برای ما است تا همواره در مسیر راه ولایت و امامت آماده جانفشانی باشیم.

 

وی یکی از دستاوردهای عزاداری را ایجاد انسجام و وحدت در امت اسلامی بیان کرد و ادامه داد: اگر دسته های عزاداری به هم بپیوندند و در قالبی مسنجم و بزرگ به عزاداری بپردازند، می تواند شکوه بیشتری از انسجام و وحدت به نشان بدهد.

 

حجت الاسلام روحانی با اشاره به نامه اخیر مقام معظم رهبری درباره شروط اجرای برجام، اظهار داشت: انتظار رهبری این بود که دولت و مجلس رهنمودهای ایشان را انجام بدهند نه اینکه ایشان شخصا وارد این موضوع شوند.

 

وی افزود: عدم اجرای دستورات قبلی مقام معظم رهبری چه به صورت خصوصی و علنی موجب وارد شدن ایشان و دستور اکید می شود.

 

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با تأکید بر هوشیاری و اجرای دقیق شروط مقام رهبری درباره اجرای برجام، اظهار داشت: مسؤولان اجرایی بدانند که طرف آنها دشمنی مکار و خبیث است که از هر کاری برای ضربه زدن به نظام اسلامی فروگذار نمی‌کند.

 

وی ادامه داد: آمریکا دشمنی پلید است که با توجه به برخی ادعاهای خود در برطرف مشکلات با ایران همواره به دنبال مشکل آفرینی و غرق کردن منطقه در آتش و خون است.

 

حجت الاسلام روحانی با درخواست از دولت برای نشان دادن اقتدار در مواجهه با دشمن، خاطرنشان کرد: مسؤولان اجرایی در فرآیند اجرای برجام باید هوشیارانه تضمین های قاطعی از دشمن بگیرند تا خدای ناکرده خسارتی ناشی از عدم تعهد دشمن به کشور وارد نشود.

 

وی با انتقاد از رییس جمهور درباره پیوند داده شدن حل مشکلات کشور با اجرای برجام، تأکید کرد: با توجه به ادعاهای مطرح شده، گشایش اقتصادی کشور با اقتصاد مقاومتی و مدیریت درست اقتصاد کشور میسر می‌شود نه اجرای برجام.

 

امام جمعه بابل با تأکید بر پایان دادن بر وعده‌های دولت که با توجه به ادعاها تاکنون اجرایی نشده است، تصریح کرد: بسیاری از مبالغ بلوکه شده ایران از قبل پیش خور شده و چیزی ته آن نمانده است که بتواند معجزه‌ای در کشور بیافریند.

 

وی افزود:  نباید برای ملت امید کاذب بوجود آورد، زیرا گردش اقتصادی بر اساس تلاش و مدیریت اقتصادی در کشور با حمیت و درایت مسؤولان و تلاش همه جانبه دولت و ملت میسر می شود.

 

حجت الاسلام روحانی با تأکید بر این نکته که مردم از عدم اجرای شروط رهبری در اجرای برجام نخواهند گذشت، گفت: مسؤولان شروط رهبری و دستورات ایشان را به دقت اجرا کنند زیرا توجیه های غلط آنان در آینده از همین الآن پذیرفتنی نیست.

 

وی افزود: عدم اجرای دست برجام بر اساس لحاظ شروط مقام معظم رهبری، لطمات و خسارت های بزرگی را به آینده کشور وارد می کند./1313/201/ب2

ارسال نظرات