۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۲۹۶۵۰۴
امام جمعه میانه:

برگزاری باشکوه عزاداری مصداق بارز تعظیم شعائر است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه میانه با بیان این‌که محرم و صفر دین اسلام را حفظ و صیانت کرد، گفت: برگزاری پر شکوه عزاداری مصداق بارز تعظیم شعائر است.
حجت الاسلام حامدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حامدی، امام جمعه میانه، در جمع مردم میانه، با تأکید بر توجه به اهداف قیام حضرت اباعبدالله(ع)، گفت: محرم الحرام از ماه های مهم و ارزشمندی است که حیات دین مبین اسلام در گرو آن است.


وی با تأکید بر برگزاری پرشکوه عزاداری های حضرت اباعبدالله(ع)، ابراز داشت: برگزاری پرشکوه عزاداری های ماه محرم مورد تأکید روایات و متون دینی می باشد، برگزاری پرشور و با عظمت عزاداری اباعبدالله(ع) مصداق بارز تعظیم شعائر است.


امام جمعه میانه تباکی بر سیدالشهدا را عامل طهارت روحی و اتصال معنوی با امام حسین(ع) دانست و تصریح کرد: این ارتباط معنوی و گریه بر مصیبت روز عاشورا و گره با ارزش های حضرت اباعبدالله(ع) سبب تقویت روحیه آزادگی و ایمان عزادار امام حسین(ع) می شود.


وی تزکیه نفس و آمادگی برای ترقی معنوی را از برکات والا و چشم گیر عزاداری حضرت اباعبدالله(ع) دانست و افزود: اتحاد و همدلی میان مسلمانان در کنار تقویت روحیه ایمانی و آزادی خواهی و مبارزه در برابر ناعدالتی ها را از دیگر آثار معنوی محرم الحرام می توان دانست.

 

رییس مدارک علمی حوزه های علمیه کشور، درس ها و عبرت های عاشورا را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: هدف بارز و مهم قیام حضرت اباعبدالله(ع) احیای دین رسوالله(ص) و حفظ آن از انحراف و استحاله بود، حفظ دیم مبین اسلام هدف امام حسین(ع) از مقابله با یزید بود.


وی با تأکید بر شناخت هدف و انگیزه حضرت اباعبدالله(ع)، تصریح کرد: عزاداری حضرت اباعبدالله(ع) نباید صرفا به بیان ذکر مصیبت بگذرد، شناخت هدف و ارزش هایی که امام حسین(ع) به خاطر آن ها از زندگی خود و فرزندانش گذشت را باید مورد توجه قرار داد.


امام جمعه میانه با اشاره به عمق تأثیر عاشورا بر تاریخ، اذعان کرد: این انقلاب اسلامی از برکت قیام امام حسین(ع) شکل گرفت، اگر امروز شاهد حیات دین اسلام بعد از هزار و چهارصد سال هستیم از برکت محرم و صفر است، اگر پیامبر گفتند من از حسین هستم، مقصود شاید آن باشد که حیات دین مبین اسلام و تداوم آن به برکت عاشورا و حسین(ع) است./854/202/ب1

ارسال نظرات