۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۲۹۵۵۳۱
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی:

ستادهای نماز جمعه باید تقویت شوند

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی گفت: ائمه جماعت در شهرستان ها ثابت نیستند و امکان تعویض آن ها وجود دارد، از این رو باید ستادهای نماز جمعه را تقویت کرد تا در اثر تعویض ائمه جماعت مشکلی در ستادها به وجود نیاید.
نماز جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام حسین خانی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی ظهر امروز در همایش ستادهای اقامه نماز جمعه آذربایجان غربی، اظهار داشت: ائمه جماعت در شهرستان ها ثابت نیستند و امکان تعویض آن ها وجود دارد، از این رو باید ستادهای نماز جمعه را تقویت کرد تا در اثر تعویض ائمه جماعت مشکلی در ستادها به وجود نیاید.


وی ادامه داد: ستادها اقامه نماز جمعه در هر شهرستانی باید پایه های محکمی داشته باشند تا بتوانند با نظم و برنامه ریزی دقیق به فعالیت خود بپردازند.


حجت الاسلام حسین خانی تاکید کرد: امکانات اولیه و ضروری برای هر ستادی باید در شهرستان ها و در دفتر ستاد تهیه شده و در اختیار اعضای ستاد قرار گیرد.


وی ضمن تاکید بر اهمیت ستادها و نقش آفرینی آن ها در بخش فرهنگی جامعه، گفت: باید از ظرفیتی که در اثر اقامه نماز جمعه در اختیارمان قرار می گیرد نهایت استفاده را در امر تبلیغ و ترویج ارزش های دینی و اخلاقی به کار بریم.


حجت‌الاسلام حسین خانی گفت: ائمه جماعت در شهرستان ها ثابت نیستند و امکان تعویض آن ها وجود دارد، از این رو باید ستادهای نماز جمعه را تقویت کرد تا در اثر تعویض ائمه جماعت مشکلی در ستادها به وجود نیاید.


رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: سال گذشته از طرف ستاد اقامه نماز جمعه ارومیه آماری از نمازگزاران تهیه شد تا متوسط سنی حاضران در این فریضه سیاسی و عبادی معلوم شود.


وی با اشاره به پر رنگ تر شدن حضور مردم ارومیه در نماز جمعه در سال های اخیر، عنوان کرد: کمترین تعداد حاضر در نماز جمعه استان در سال های اخیر سه هزار و 89 نفر در اوج فصل کاری تابستان است که به علت حضور مردم در باغات شخصی خود حضور کمرنگ می شود.


حجت الاسلام حسین خانی تاکید کرد: ما باید نماز جمعه را که پایگاه انقلاب اسلامی است زنده نگه داشته و تلاش مان در مسیر جذب جوانان و نوجوانان به این سنگر اسلامی باشد.


وی بررسی حضور جوانان در نماز جمعه را یکی از ملاک های سنجش نماز جمعه و ائمه جماعت هر شهرستان عنوان و اضافه کرد: با این روش پی به نقاط قوت و یا ضعف خطیب و خادمین نماز جمعه برده و علل کاهش و یا افزایش حضور جوانان در نماز جمعه را بررسی می کنیم.


رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی در پایان تصریح کرد: تلاش می کنیم هر ساله ستاد نمونه اقامه نماز جمعه را در استان شناسایی کرده و مورد تقدیر و تشویق قرار دهیم./936/202/ب1

ارسال نظرات