۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۲۹۵۱۷۴

برگزاری همایش وحدت اسلامی در ترکیه

خبرگزاری رسا ـ همایش وحدت اسلامی با عنوان «وحدت، حکمت و صلح» هفته آینده با حضور علمای جهان اسلام در ترکیه برگزار می‎شود.
نشست وحدت اسلامي در ترکيه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، تعدادی زیادی از علمای اسلامی آسیا و اقیانوسیه به همایش وحدت اسلامی که قرار است در ترکیه برگزار شود، دعوت شدند.

 

به گفته مقامات برگزار کننده اجلاس، هدف از برگزاری این همایش، شناخت بین مسلمانان آسیا و اقیانوسیه، تبادل نظرات در مورد مشکلات جهان اسلام و یافتن راه حل این مشکلات، تجدید روابط تاریخی بین کشورهای اسلامی در منطقه آسیا اقیانوسیه، بحث در مورد فرصت های همکاری در آموزش علوم اسلامی است.

 

این همایش با عنوان «وحدت، حکمت و صلح» و با حضور 125 هیات از 37 کشور برگزار می شود.

 

برخی موضوعات مورد بررسی در این همایش، جریان های فکری جدیدی مطرح شده در جهان اسلام، آینده جهان اسلام و نیز اسلام هراس است.

 

در همایش امسال قرار است جلسه مسلمانان اروپا ـ آسیا، جلسه کشورهای اسلامی آفریقا، جلسه مسلمانان اروپا، جلسه علمای کشورهای بالکان و نیز جلسه مسلمانان آمریکای لاتین برگزار شود.

 

شایان ذکر است که سازمان های اسلامی ترکیه کاملا دولتی هستند و سیاست های دولت این کشور را پیگیری می کنند. از این رو برای تثبیت جایگاه ترکیه به عنوان کشور تاثیر گذار، این سازمان ها از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.

 

در عین حال بر کسی پوشیده نیست که ترکیه برای رسیدن به اهداف خود، از هیچ تلاشی فروگزاری نمی کند هرچند که این تلاش به قیمت تربیت تروریست های سلفی و تهدید جان مردم سوریه و عراق تمام شود./847/ب902/د

ارسال نظرات