۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۲۹۴۷۳۴

چند خبر کوتاه از استان مرکزی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری دوره آموزشی نماز ویژه جامعه هدف کمیته امداد اراک، اعزام کاروان راهیان نور دانش آموزان ساوجی، اعزام ۱۶ متسابق اداره راه آهن اراک به نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و برگزاری یادواره شهید اکبر چهرقانی از عناوین اخبار کوتاه استان مرکزی است.
اخبار کوتاه استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، محمدرضا نصیری نیک، رییس کمیته امداد امام خمینی شهرستان اراک گفت: طی شش ماه نخست سال جاری تاکنون چهار هزار و 497 حامی از هزار و 24 یتیم تحت حمایت کمیته امداد شهرستان اراک حمایت کرده‌اند.

 

وی تأکید کرد: رسالت کیمته امداد ایجاب می‌کند این کمک‌ها در اسرع وقت به دست افراد تحت پوشش و جامعه هدف برسد که خود این کار اطمینان خاطر به تمام حامیان می‌دهد که این نهاد انقلابی در رسیدگی به ایتام و کمک‌های دریافتی دغدغه خاطر  و این  مهم را اولویت امور قرار دارد.

 

رییس کمیته امداد امام خمینی شهرستان اراک با بیان اینکه طرح اکرام ایتام از جمله طرح‌های خوب امداد است که با استقبال خوب مردم خیر شهرستان همراه بوده بیان کرد: کمک‌های انجام شده خیرین به صورت نقدی و جنسی در اسرع وقت به دست ایتام و نیازمندان رسیده است با تلاش و جذب حامیان بیشتر خدمت رسانی به ایتام بیش از پیش  صورت گیرد.

 

وی در ادامه از برگزاری کلاس آموزش احکام و نماز برای خانواده های تحت حمایت در اراک خبرداد و اظهار کرد: به همت کمیته امداد شهرستان یک دوره آموزش احکام و نماز با هدف تصحیح اذکار و قرائت نماز و احکام و آشنایی با مسائل فقهی برای 80 نفر از خانواده‌های تحت حمایت برگزار و با بهره‌گیری از مربیان مجرب آموزشی نکات مورد نظر به مددجویان آموزش داده شد.

 

اعزام کاروان راهیان نور دانش آموزان ساوجی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، بیش از 150 دانش‌آموز پسر در قالب اردوهای راهیان نور از ساوه به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام شدند.

 

این دانش‌آموزان توسط چهار اتوبوس به مدت سه روز از مناطق عملیاتی جنوب از قبیل اروند، شلمچه، عملیات رمضان، دهلاویه و هویزه بازدید می‌کنند.

 

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آمادگی دفاعی دانش‌آموزان برای مقابله با جنگ نرم دشمن از اهداف اصلی اعزام کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی به مناطق عملیاتی دوران دفاع ‌مقدس است.

 

حضور دانش‌آموزان در مناطق عملیاتی، علاوه بر آشنایی آنان با فضای معنوی شهید و شهادت، یک نوع آمادگی در مقابله با جنگ نرم دشمن است.

 

اعزام دانش‌آموزان به مناطق جنگی در واقع خط بطلانی بر توطئه‌های فرهنگی دشمنان نظام اسلامی و یکی از برنامه‌های فرهنگی عمیق و تأثیر‌گذار است.

 

اعزام 16 متسابق اداره راه آهن اراک به نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم

حجت‌الاسلام مجتبی الهی‌نیا، مسؤول امور فرهنگی راه‌آهن اراک گفت: راه‌آهن اراک همواره از برگزاری برنامه‌های فرهنگی و قرآنی استقبال می‌کند و به مناسبت‌های مختلف محافل فرهنگی و قرآنی را برپا می‌دارد.

 

وی از برگزاری نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن در راه‌آهن اراک خبر داد و گفت: دوره مقدماتی این دوره از مسابقات با حضور 46 شرکت‌کننده برگزار شده است، از این تعداد 16 نفر به عنوان نفرات برگزیده به مرحله کشوری که 20 تا 22 مهر ماه به میزبانی تهران برگزار می‌شود اعزام‌ می‌شوند.

 

حجت‌الاسلام الهی‌نیا گفت: این دوره از مسابقات در قالب رشته‌های حفظ 3، 5، 10، 20 و کل کلام وحی، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، درک مفاهیم، مقاله نویسی با محوریت نماز، عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر  برگزار شد، مسابقه مفاهیم به صورت آنلاین و اینترنتی است، نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن راه‌آهن در دو بخش کارکنان و خانواده‌های آنان برگزار شده است.

 

مسؤول امور فرهنگی راه‌آهن اراک تصریح کرد: خوشبختانه سطح راه‌یافتگان قابل قبول بوده و امیدست با توکل برخدا و اعتماد به نفس کامل از درخشش قابل قبول برخوردار شوند.

 

یادواره شهید اکبر چهرقانی برگزار می شود

یادوراه شهید اکبر چهرقانی شهید شاخص استان و هم‌رزم شهید دکتر مصطفی چمران و 23 شهید روستای چهرقان با سخنرانی مهندس مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران و با مداحی کربلایی سید‌محمد میر‌شجاعی و با حضور مسئولین ومردم شریف شهرستان کمیجان برگزار می‌شود.

 

داود سلطانی مسؤول روابط عمومی سپاه ناحیه کمیجان با بیان این که با بیان این یادواره 30 مهر برگزار می‌شود اظهار کرد: عزت امروز کشور مدیون ایثارگری و از جان‌گذشتگی هزاران شهید والامقامی است که برای دفاع از ارزش‌های انقلاب بدون هیچ چشم‌داشتی خون پاک خود را اهدا کردند،  تجدید میثاق با شهدا و آرمان‌های آنان و توسعه و ترویج افکار و آموزه‌های شهدا در جامعه به ویژه میان جوانان می‌تواند اهداف شهدا را در جامعه زنده کند.

 

سلطانی ادامه داد: عظمت و اقتدار امروز ایران اسلامی ثمره ایثار و از خودگذشتگی شهدا است و حفظ و حراست از انقلاب اسلامی که حاصل تقدیم هزاران شهید گلگون‌کفن است، تنها با تبعیت محض از ولایت‌فقیه و حرکت در مسیر اهداف نورانی و آموزه‌های شهدا امکان‌پذیر خواهد بود.

 

گفتنی است، این یادواره روز پنج‌شنبه 30 مهر، مصادف با سالروز عروج ملکوتی شهید اکبر چهرقانی ساعت 9 صبح در حسینیه شهدای روستای چهرقان برگزار می‌‌شود./842/203/ب2

ارسال نظرات