۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۲۹۳۸۴۱
وزیر سابق بهداشت:

اسلام تأکید ویژه‌ای بر سلامت و بهداشت مردم دارد

خبرگزاری رسا ـ وزیر سابق بهداشت با بیان اینکه ائمه اطهار (ع) بر سلامت و بهداشت افراد جامعه تأکید داشتند، گفت: در قرآن کریم آیه‌ای آمده است که ما را مکلف کرده تا سلامت خود را حفظ و احیاء کنیم و ای نشان می‌دهد دین اسلام تأکید ویژه‌ای بر سلامت و بهداشت مردم دارد
سلامت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فرید کرمی وزیر سابق بهداشت در همایش بیوتروریسم با موضوع «ضرورت احیای طب اسلامی» که با حضور اساتید و صاحبنظران و با مشارکت پایگاه جامع اطلاع رسانی امام مهدی(ع) و جنبش مردمی احیای سبک زندگی اسلامی امروز 16 مهر ماه در فرهنگسرای امام برگزار شد، گفت: سلامت در کنار مسأله امنیت موضوع بسیار مهمی است.

 

وی در ادامه اظهار داشت: در قرآن کریم آیه‌ای داریم که ما را مکلف کرده تا سلامت خود را حفظ و احیاء کنیم و ائمه اطهار (ع) در راستای تکالیف قرآنی به موضوع سلامت و بهداشت توجه ویژه ای داشته اند.

 

وزیر سابق بهداشت در همایش بیوتروریسم با تأکید بر اینکه پیشگیری مهم تر از درمان است، تصریح کرد: با پرهیز از تغذیه نادرست بیماری ها را درمان کنیم و این بسیار راحت تر است و باید همواره به این موضوع توجه اساسی شود.

 

کرمی با بیان اینکه دین اسلام بر اساس توحید و معاد اجرا شده است، گفت: امیر کبیر دارالفنون راه انداخت تا از طب اسلامی استفاده کنند، با ورود فرهنگ غربی به کشور آموزش طب ایرانی اسلامی و اعمال طبابت از سوی طبیب های ایرانی ممنوع شد.

 

وی با بیان اینکه مردم در گذشته از دانش و سواد کافی بی بهره بودند، گفت: اما امروز مردم همه چیز را می دانند و به فرموده امام باید برای امر مهم به صحنه بیایند.

 

وزیر سابق بهداشت توجه طب ایرانی اسلامی را مهم دانست و بیان کرد: متاسفانه در وزارت خانه به موضوع طب ایرانی اسلامی توجه کافی نشده است، با بررسی رزومه 44 وزیر بهداشت در جهان مشخص شد که 41 وزیر غیر پزشک هستند و سایر افرادی که فعالیت پزشکی دارند به این کار مشغول نیستند.

 

کرمی با انتقاد از اینکه در هیچ جای دنیا نیست که پزشکان در مجلس قانون تصویب کنند، بیان کرد: طب ایرانی اسلامی اهمیت ویژه ای دارد چون دستور قرآن است، توسط خداوند کارشناسی شده است و برای ما شیعیان تکلیف است.

 

وی با بیان اینکه طب ایرانی اسلامی دغدغه مقام معظم رهبری است، گفت: ایشان می فرمایند که مردم باید به میدان بیایند و حق خودشان را مطالبه کنند، اینکه طبابت ایرانی اسلامی ممنوع شده است تصادفی نبوده است و این تجددگرایی با برنامه ریزی انجام شده است.

 

وزیر سابق بهداشت گفت: هنریک کسینجر، سیاستمدار یهودی می گوید که اگر می خواهید سرنوشت دنیای در حال توسعه به دست گرفت باید صنعت دوا و غذایی این مردم را به عهده بگیرد، لذا غذا عامل مهم بیوتروریسم است.

 

 کرمی با بیان اینکه توسط معاونت طبی سنتی در شورای انقلاب طبابت اسلامی ایرانی تصویب شد و رییس آن انتصاب شد، اظهار داشت: صحبت های هم با بیمه انجام شد که این جریان ها جز تعهدات بیمار باشد ولی ظرف دو سال فعالیتی که انجام دادیم در عرض دو ثانیه این فعالیت ها تعطیل شد./818/203/ب2

ارسال نظرات