۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۲۹۳۳۳۴
محقق و پژوهشگر دینی:

هماهنگی و وحدت کلمه در جامعه با وجود ولی فقیه حاصل می‌شود

خبرگزاری رسا ـ محقق و پژوهشگر دینی با بیان اینکه تمامی مشکلات مسلمانان از عدم تعاونی و هماهنگی سرچشمه می‌گیرد، گفت: هماهنگی و وحدت کلمه در جامعه با وجود ولی فقیه حاصل می‌شود.
آيت الله نجفي تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین ضیاالدین نجفی تهرانی، ظهر امروز سه شنبه چهاردهم مهرماه در جلسه اخلاقی که در مدرسه علمیه نبی اکرم (ص) تهران برگزار شد، با بیان اینکه بعد از پیامبر اسلام(ص) مهم ترین مساله‌ای که مطرح بود جریان ولایت امام علی(ع) بود اظهارداشت: باید بدانیم همانطوری که پیامبراسلام توسط خداوند متعال برگزیده شده است نایب ایشان نیز توسط خداوند متعال انتخاب وبرگزیده خواهد شد.

 

وی با تاکید بر نیاز جامعه به رهبری تصریح کرد: مالک هستی به صورت طبیعی و ذاتی نسبت به مخلوقات رهبری دارد و کسی حق ولایت بر مردم را ندارد مگر اینکه به امر خداوند به این درجه نائل شده باشند و فقط پیامبران و ائمه معصومین(ع) به این درجه نائل شده‌اند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی با اشاره به آیه 55 و67 سوره مائده بیان داشت: ولایت امام علی(ع) طبق فرمانی است که خداوند به پیامبر اکرم(ص) بیان داشته است.

 

وی در ادامه افزود: ولایت بالذات مخصوص خداوند متعال و ولایت پیامبران و ائمه معصومین(ع) بالعرض است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی هم چنین با اشاره به جریان ولایت فقیه که تداوم جریان ولایت است ابراز داشت: ولایت فقیه ادامه دهنده این ولایت بزرگ است که به صورت انتخابی و توسط مجلس خبرگان برگزیده می‌شود.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه طلاب باید هر لحظه از یاد امام زمان(عج) غافل نباشند خاطرنشان کرد: دل‌ها باید متصل به امام زمان(عج) باتشد و درتمام زمینه ها اعمال خود را به بهترین شکل به انجام برسد و بدانند که حضرت همیشه درفکر آنها است.

 

وی همچنین با تسلیت به بازماندگان فاجعه منا و با تشکر از سخنرانی با شکوه مقام معظم رهبری تاکید کرد: حتی یک نفر از شهدای ما در عربستان نباید باقی بمانند و باید وضعیت یکایک این عزیزان مشخص شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی با اشاره به اینکه آل سعود مقصر حتمی این فاجعه بوده است بیان داشت: تمام کشورها اعم از مسلمان و غیر مسلمان باید یک کمیته حقیقت یاب تشکیل بدهند و این فاجعه بزرگ را بازرسی و این کار نابخشودنی آل سعود را مجازات کنند.

 

وی با بیان اینکه مدیریت حج باید به دست تمامی کشورهای اسلامی قرار بگیرد بیان داشت: تمامی کشورهای اسلامی باید بتوانند در مدیریت تجمع بزرگ حج اظهار نظر بکنند تا از تکرار دوباره این اتفاقات جلوگیری کنند./9668/202/ب3

ارسال نظرات