۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۲۹۲۹۸۷

رییس پارلمان عربی بر حل بحران سوریه بر اساس دیپلماسی تأکید کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس پارلمان عربی تأکید کرد که حل بحران سوریه تنها از راه دیپلماسی میسر خواهد بود.
احمد جروان رييس پارلمان عربي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد بن محمد الجروان رییس پارلمان عربی که در قضیه سوریه پیرو سران عرب مرتجع است، گفت: حل بحران سوریه تنها از راه دیپلماسی میسر خواهد بود.

وی افزود: دستگاه دیپلماسی جهان عرب می تواند این بحران را حل کند و از دخالت نیروهای خارجی در بحران سوریه که تاکنون نتیجه ای غیر از افزایش ویرانی و تلفات انسانی و مادی فراوان چیزی دربر نداشته است، جلوگیری کند.


رییس پارلمان عربی ادعا کرد: کشورهای عربی این قدرت را دارند که این بحران را از طریق دیپلماتیک حل کنند به همین دلیل این بحران در نشست آتی پارلمان عربی به میزبانی تونس در پنج شنبه آینده مورد بحث و بررسی قرار می گیرد تا به راه حلی برای آن برسیم.


الجروان همچنین دعوت برای تشکیل هر چه سریعتر دولت وفاق در لیبی و برخی قضایای دیگر جهان عرب را از جمله موضوعات مورد نظر برای این نشست عنوان کرد.


گفتنی است از چهارشنبه گذشته که حملات جنگنده ـ بمب افکن های روسی به مواضع گروه های تروریستی در سوریه آغاز شده، سران کشورهای غربی - عربی که تا دیروز از تروریست ها حمایت می کردند و فقط نسخه جنگ و خونریزی را برای سوریه می پیچیدند، امروز خواهان مسیر دیپلماسی برای حل بحران سوریه شده اند./994/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات