۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۲۹۲۳۹۶
معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب:

واقعه غدیر اسلام را از تحریف حفظ کرد/ حادثه منا بی کفایتی آل سعود را ثابت کرد

خبرگزاری رسا ـ معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب غدیر را بر هم زننده تمام معادلات دشمنان اسلام خواند و گفت: واقعه غدیر اسلام را از تحریف حفظ کرد.
واقعه غدیر اسلام را از تحریف حفظ کرد/ حادثه منا بی کفایتی آل سعود را ثابت کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام مروی معاون ارتباطات دفتر مقام معظم رهبری شامگاه جمعه در مراسم افتتاح حوزه علمیه خواهران بندرعباس، با اشاره به اینکه حضرت محمد(ص) در روز غدیر رسالت خود را به انجام رساند گفت: عید غدیر متعلق به یک فرقه یا زمان خاصی نیست بلکه متعلق به همه انسان ها و جامعه بشری است هر چند عده ای نگذاشتند این توصیه جدی پیامبر اسلام محقق شود و در جامعه بشری عینیت پیدا کند.


وی با بیان اینکه اسلام اهمیت غدیر را تضمین کرد افزود: دشمنان می دانستند که امامت و ولایت و اهل بیت در اسلام خلاصه می شود پس سعی کردند به هر قیمتی از نشر و گسترش این پیام و توصیه پیامبر جلوگیری کنند.


معاون ارتباطات دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه غدیر اسلام را از تحریف حفظ کرد بیان داشت: اگر نبودند علمای برجسته در زمان غیبت کبری که راه ائمه اطهار را ترویج کردند اسلام از بین رفته بود.


مردم قدرت درک حقایق وجودی حضرت علی(ع) را نداشتند

 

حجت الاسلام مروی بیان داشت: واقعه غدیر با هدف معرفی حضرت علی(ع) اتفاق نیفتاد زیرا پیامبر اسلام(ص) در طول 23 سال در فرصت های مناسب و مختلف پیرامون فضیلت های حضرت علی(ع) مطالبی را برای همگان شرح داده بود.


وی تصریح کرد: حضرت محمد(ص) حقیقت امیر مومنان را بیان نکرد چون مردم قدرت درک حقایق وجودی حضرت علی(ع) را نداشتند، اما پیامبر به اندازه قدرت ادراک مردم بخشی از دریای معرفت حضرت علی را بیان کرد.
پیامبر در غدیر، مسأله امامت و ولایت علی(ع) را بیان کرد و همین مسئله سبب ناامیدی دشمنان اسلام شد، زیرا آنان فکر می کردند با فوت پیامبر(ص) اسلام نیز دفن می شود.


معاون ارتباطات دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه غدیر تمام معادلات دشمنان اسلام را بر هم زد ابراز داشت: با انتخاب امیر مومنان به امامت و جانشینی پیامبر بزرگ اسلام(ص)، همه نقشه های دشمنان نقش برآب شد.


وی ادامه داد: از آن پس دشمنان با انواع و اقسام توطئه ها سعی کردند این خط نورانی اسلام را از بین ببرند تا در پی آن ریشه اسلام را نیز بسوزانند.



تبیین ارزش های اساسی انقلاب و نقش امامت و ولایت برای مردم

 

وی خطاب به طلاب گفت: باید ارزش های اساسی انقلاب و نقش امامت و ولایت را برای مردم تبیین کنید.


معاون ارتباطات دفتر مقام معظم رهبری بیان با بیان اینکه دشمنان برای از بین بردن خط امامت و ولایت همه توان خود را به کار گرفته و هزینه های هنگفتی را صرف می کنند گفت: با رصد شبکه های تبلیغاتی و ماهواره ای در می یابید که هدفشان تزلزل و از بین بردن ولایت فقیه است.


وی تصریح کرد: اما مردم ما فهیم و آگاه هستند دشمن نمی تواند به عقب برگردد و چون مردم ولایتمدار ایران اسلامی به خوبی توطئه های آنان را شناخته اند.


معاون ارتباطات دفتر مقام معظم رهبری، عظمت و سربلندی در برابر قدرتها را از برکات وجودی ولایت فقیه دانست و گفت: همان ولایت امیرالمومنین است که در ولایت فقیه متجلی شده است و این عزت و سربلندی همچنان باید تا ظهور امام زمان مستدام باشد.


وی با تاکید بر پیروی از امامت و ولایت به عنوان جدی ترین سفارش پیامبر اسلام(ص) بیان کرد: نباید این امر مهم به فراموشی سپرده شود چون فراموشی امامت و ولایت وبود که حادثه کربلا را رقم زد.


حجت الاسلام مروی، عزت و اقتدار، دیانت و اسلامیت را در تعقیب و پیگیری امامت و ولایت فقیه عنوان کرد.


کشور ایران نگذاشت حادثه سرزمین منا بی سر و صدا پایان یابد

 

وی با اشاره به حادثه سرزمین منا، آن را نتیجه بی کفایتی و عدم اهتمام آل سعود خواند که در پی این واقعه دردناک،  5 هزار نفر جان خود را زیر دست و پا از دست دادند و دولت عربستان با بدترین وضع با پیکر بی جان آنان رفتار کرد.


معاون ارتباطات دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: نمی توان گفت حادثه منا عمدی است اما می توان گفت بی کفایتی کردند، بعد از وقوع این حادثه غم انگیز اتحادیه اروپا و کشورهای منطقه به شاه عربستان تبریک گفتند.


وی گفت: هیچ کدام از کشورهایی که حجاج در این حادثه جان باخته بودند صدایی نکردند فقط کشور ایران قد علم کرده و اجازه نمی دهد که خون 5 هزار نفر پایمال شود، هر چند آل سعود خواست سربسته بماند اما ایران نگذاشت که این قضیه بی سر و صدا پایان یابد.


حجت الاسلام مروی در پایان ابراز داشت: در اربعین حسینی بیش از 15میلیون جمعیت در کشور عراق که گرفتار تروریستهای داعشی و در یک فضای محدود تر از سرزمین منا بود بدون هیچ حادثه ای به پایان رسید اما 2میلیون نفر در یک کشور کوچک با آن همه پولی که  از حجاج گرفتند با بدترین وضع آنها را کشتند./851/پ202/ب

ارسال نظرات