۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۲۹۲۲۶۷

صدور حکم تدریس سطح 3 برای حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند با بیان اینکه این حوزه در زمینه تربیت طلاب و مبلغان موفق در استان نقش کم نظیری داشته است، گفت: موفقیت طلاب حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند موجب صدور حکم سطح سه برای حوزه علمیه خراسان جنوبی شده است.
آئين عمامه گذاري طلاب حوزه علميه سفيران هدايت بيرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام صدر الدین عارفی مدیر حوزه علمیه معصومیه بیرجند(سفیران هدایت) پیش از ظهر امروز در مراسم عمامه گذاری طلاب این مدرسه با بیان این‌که حوزه علمیه معصومیه 150 طلبه دارد، افزود: تاکنون این مدرسه سه دوره فارغ‌التحصیل داشته است.

 

وی تصریح کرد: تعهد 5 ساله برای خدمت در حوزه علمیه معصومیه اخذ شده است.

 

مدیر حوزه علمیه معصومیه بیرجند از موفقیت حوزه علمیه سفیران در حوزه های مختلف خبرداد و گفت: این موضوع موجب شده است که امسال برای اولین بار حکم سطح سه نیز برای حوزه های علمیه بیرجند صادر شود.

 

حجت الاسلام عارفی تصریح کرد: در شرایط کنونی دیگر نیازی به رفتن طلاب استان‌های همجوار به قم نیست و طلاب می‌توانند برای ادامه تحصیل در شهرستان بیرجند اقدام کنند.

 

وی ادامه داد: در این حوزه هر طلبه ای که 130 واحد از 190 واحد درسی را با موفقیت بگذراند، به او اجازه پوشیدن لباس شریف روحانیت داده می شود.

 

مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند با تأکید بر این‌که افرادی که به حوزه سفیران وارد می شوند بالای دیپلم و تا لیسانس هستند، گفت: هر فردی که برای تحصیل وارد این حوزه علمیه می شود همان ابتدا از آنها تعهد گرفته می شود که 5 سال باید درس بخوانند و 5 سال نیز به مناطقی که نیاز است برای خدمت اعزام شوند.

 

لازم به ذکر است، پیش از ظهر امروز 25 طلبه از طلاب حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند با حضور حجت‌الاسلام  سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور، نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری، استاندار خراسان جنوبی و تعدادی از مسئولان استانی ملبس به لباس روحانیت شدند./968/202/ب3

ارسال نظرات