۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۲۹۰۹۶۳
گاردین:

توافق آتش‌بس سوریه بیانگر قدرت ایران در منطقه است

خبرگزاری رسا ـ نشریه انگلیسی گاردین در مطلبی توافق آتش‌بس سوریه میان دولت و شورشیان که با میانجیگری ایران صورت گرفته را بیانگر قدرت سیاسی و نظامی ایران در سطح منطقه می‌داند.
سوريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نشریه انگلیسی گاردین نوشت: شورشیان سوری وابسته به القاعده به توافق آتش‌بس گسترده‌ای با بشار اسد دست یافته‌اند. درصورت پایبندی به این توافق حاکمیت شهر ادلب به دولت بازگردانده خواهد شد،یک منطقه پرواز ممنوع ایجاد شده و تنش و درگیری در بسیاری از مناطق متوقف خواهد شد.

 

این روزنامه افزود: توافق آتش‌بس به میانجیگری ایران و ترکیه صورت گرفته است. این توافق که سازمان ملل بر اجرای آن نظارت دارد 14 شهر در شمال و جنوب کشور را شامل می‌شود.

 

گاردین ادامه داد: با اینحال پس از حضور نظامی روسیه و هدف قرار دادن شورشی‌ها در مناطقی که تحت شرایط آتش‌بس قرار دارد احتمال پایبندی به این توافق کاهش یافته است. پایبندی به توافق می‌تواند دستاورد بزرگی برای شورشیان به شمار رود زیرا روسیه درحال اعزام نیروهای بیشتری به سوریه برای کمک به دولت این کشور است.

 

این نشریه انگلیسی تأکید کرد: به علاوه توافق آتش‌بس باعث افزایش نقش ایران به عنوان یک عامل سیاسی و نظامی مهم در این مناقشه خواهد شد که موضع خود به عنوان یک مذاکره کننده برای دولت سوریه در توافق صلح سال گذشته حمص تقویت خواهد کرد. این واقعیت که تحولات اخیر پس از استقرار نیروهای روسی در لاذقیه صورت گرفته بیانگر مکمل بودن تلاش‌های ایران و سوریه برای تقویت رژیم اسد است./982/ب101/د

ارسال نظرات