۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۵
کد خبر: ۲۹۰۵۹۰
آیت الله فقیهی:

کشورهای اسلامی خود را از سیطره استکبار خارج کنند/ مشکلات جهان اسلام به دلیل پیروی از مشی غربی است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از برخی کشورهای اسلامی که با وجود آشکار بودن دشمنی مستکبران با آن ها دست دوستی می دهند، گفت: متأسفانه این کشورها تحت حمایت آمریکا و استکبار هستند یعنی استکبار جهانی آن ها را حفظ کرده و این گونه نیست که با رأی مردم روی کار آمده باشند.
آيت الله محسن فقيهي

آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تأکید رهبر انقلاب مبنی بر این که سیاست های شرارت آمیز آمریکا و جنایات رژیم صهیونیستی در صدر مشکلات اسلام قرار دارد، گفت: موضع رهبری همان موضعی است که ائمه طاهرین(ع) داشتند و در روایات و آیات بیان شده است.


وی افزود: به حکم اسلام و قرآن از مظلوم باید دفاع کرد، در موقعیت فعلی جامعه مسأله فلسطین مسأله نخست جهان اسلام است؛ مسجد الاقصی که قبله نخست مسلمانان به شمار می رود در اشغال یک حکومت جعلی و اشغالگر قرار گرفته است.


آیت الله فقیهی با بیان این که متأسفانه استکبار جهانی در مورد فلسطین از ظالم حمایت می کند، اظهار داشت: مستکبران نه تنها مظلوم را یاری نکرده بلکه آن ها را منکوب می کنند، اگر ما با استکبار مخالفت داریم یکی از جهات آن حمایت از ظالم است.


وی ادامه داد: استکبار باصراحت از یک حکومت مظلوم کش و کودک کش حمایت کرده و با تمام کشورهایی که از فلسطبن حمایت می کنند ساز مخالف می زند، یکی از دلایلی که استکبار جهانی با ایران دشمنی دارد به دلیل حمایت از فلسطین مظلوم است.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که مقام معظم رهبری به درستی فرمودند که مسأله نخست اسلام فلسطین و تفکر درباره سیاست های استکبار جهانی است، ابراز داشت: مفهوم فرمایش ایشان این است که ایران را تمام دنیا تعامل دارد و با کشورهای دنیا جنگی ندارد اما مسأله اصلی اشغالگران فلسطینی بوده و تا زمانی که مستکبران از ظالمان حمایت کنند ایران با آن ها هیچ تعاملی نخواهد داشت.


وی با انتقاد از برخی کشورهای اسلامی که با وجود آشکار بودن دشمنی مستکبران با آن ها دست دوستی می دهند، عنوان کرد: متأسفانه این کشورها تحت حمایت آمریکا و استکبار هستند یعنی استکبار جهانی آن ها را حفظ کرده و این گونه نیست که با رأی مردم روی کار آمده باشند.


آیت الله فقیهی خاطرنشان کرد: این کشورها تابع استکبار هستند و هرچه استکبار بخواهد همانگونه عمل می کنند، متأسفانه سران این کشورها برای حفظ قدرت خود از استکبار حمایت می کنند؛ تمام مشکلات جهان اسلام به دلیل همین فعالیت های مستکبران و تبعیت برخی از کشورها از مشی آنان است./1323/ت302/ج

ارسال نظرات