۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۲۸۹۸۳۴

مراسم گرامیداشت آیت الله بنی فضل در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم گرامیداشت سالروز عروج نورانی آیت الله مرتضی بنی فضل از یاران دیرین امام راحل همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس به همت هیأت رزمندگان اسلام در بیت معظم له برگزار شد.
مرحوم آيت الله بني فضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم گرامیداشت سالروز عروج نورانی آیت الله مرتضی بنی فضل از یاران دیرین امام راحل همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس به همت هیأت رزمندگان اسلام در بیت معظم له برگزار شد.


این مراسم با حضور روحانیت، جمعی از شاگردان، اعضاء هیأت رزمندگان اسلام تبریز، جمعی از رزمندگان گردان‌های تخریب و با بیان خاطراتی از سوی شاگردان و مریدان آیت الله مرتضی بنی فضل(ره) از شخصیت های انقلاب اسلامی همراه بوده است.


حجت الاسلام حمید بنی فضل، مدیر مؤسسه آیت فضل در این مراسم به تشریح ابعاد مختلف شخصیتی و علمی آیت الله بنی فضل پرداخت و اظهار داشت: حضرت آیت الله بنی فضل از شاگردان دیرین امام راحل و هم دوره با شهید مطهری و امام خامنه‌ای در پای درس امام خمینی(ره) بودند.


وی آیت الله بنی فضل را شخصیتی انقلابی و مبارز عنوان کرد و ابراز داشت: این عالم جلیل القدر مبارزات خود را با رژیم طاغوتی پهلوی از سال های قبل از 42  آغاز کرد و با حضور در منطقه آذربایجان به پشتیبانی از امام راحل مرجعیت امام خمینی(ره) را مطرح می کرد.


مدیر مؤسسه آیت فضل ادامه داد: آیت الله بنی فضل بعد از آغاز جریانات مبارزات انقلابی از سال 42 در عرصه مبارزات انقلابی نیز حضوری پر شور و فعال داشتند و در فضای اغتناق قم که کسی جرأت آوردن نام امام خمینی(ره) را نداشت امام راحل را به مرجعیت یاد می کرد.


وی با اشاره به تقوا و عظمیت اخلاق این عالم مبارز و انقلابی، تصریح کرد: وضعیت زندگی آیت الله بنی فضل پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آن تفاوتی نکرد و با این‌که عضو خبرگان رهبری و نماینده حضرت امام در آذربایجان ایران بود کماکان به ساده زیستی زندگی خود را گذراند.


علی حسینی‌چی، از شاگردن آیت الله بنی فضل در این مراسم ضمن بیان خاطراتی از آیت الله بنی فضل، ابراز داشت: حضرت آیت الله مدنی، زمانی که در محضر ایشان بودیم با بیان خبر شهادت خود ما را به آیت الله بنی فضل روانه کردند و فرمودند که از آیت الله بنی فضل جدا نشویم./854/202/ب2

ارسال نظرات