۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۲۸۹۱۵۹
گزارش شهردار قم از اقدامات صد روزه؛

از اعتماد سازی نزد مردم تا اتمام پروژه بلوار زائر و مرجعیت تا پایان سال

خبرگزاری رسا ـ شهردار قم مجموع اقدامات صد روزه شهرداری را 53 مورد دانست و به تبیین برخی از این اقدامات پرداخت و گفت: مجموعه‌های فرهنگی باید ایده‌های فرهنگی خود را به شهرداری داده و از این راه ارتباطی میان مجموعه‌های فرهنگی و مدیریت شهری ایجاد شود تا مهندسی فرهنگی در شهر قم شکل گیرد.
سقائيان نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سقائیان نژاد عصر امروز در نشستی با اصحاب خبر و رسانه که در سالن همایش شهرداری قم برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام دفاع مقدس، اعتماد سازی میان شهرداری و مردم را یکی از مهم‌ترین اقدامات 100 روزه نخست مسؤولیت خود دانست.

 

شهردار قم بیان کرد: استفاده از عوامل شهردار گذشته در شهرداری کنونی حرکتی مبنی بر سعی و خطا بود زیرا تشنجاتی در دوره قبل ایجاد شده بود که باید برای آغاز حرکت، ترمیم می‌شد.

 

وی با اشاره به تدوین برنامه قم در سال 1400 ادامه داد: برای انجام این اقدام مهم، افراد با تجربه‌ای را باید جذب می‌کردم از این رو معاونت‌های کلیدی را از این‌گونه افراد انتخاب کردم تا آزمون سعی و خطا اتفاق نیفتد.

 

سقائیان نژاد مجموع اقدامات صد روزه شهرداری را 53 مورد دانست و به تبیین برخی از این اقدامات پرداخت و ابراز کرد: اعتماد سازی میان شهرداری و مردم، استراتژی مهمی که پیگیری شد تا بودجه‌های شهرداری سریع‌تر تأمین شود و اقدامات پیش روی این ارگان صورت گیرد.

 

وی افزود: در مبحث اعتماد سازی چند موضوع محوریت دارد که یکی از آن محورها، دیدن کار شهرداری از سوی مردم است؛ همچنین در بحث تفکیک‌های فیزیکی باید شیوه‌های متحدالشکل پیش گرفته می‌شد.

 

شهردار قم خاطرنشان کرد:‌ حفظ  حقوق مردم سبب تجدید نظر در بازرسی و مدیریت شد و در هفته‌های آینده طی برنامه‌هایی از نزدیک با مردم مرتبط خواهیم بود.

 

وی یادآور شد: وضعیت زیباسازی شهر بخشی از معضلات شهرداری قم است که از جمله آن می‌توان به وانت‌بارهای میوه فروش، دست‌فروش‌های اطراف حرم و متکدیان اشاره کرد و ما از مرکز شهر اقدام به جمع آوری اسباب سد معبر کردیم.

 

سقائیان نژاد تأکید کرد: پیش بینی شده بود که رفتگران در روز به کار تمیزی در شهر ادامه می‌دهد، هیچ‌گاه نمی‌توانست شهر را از آن‌ها تحویل گرفت؛ مردم نباید در طول روز با رفتگران درگیر باشند. بنابراین طرح روزکاری رفتگران برگشت خورد و رفتگری شهر در شب به تصویب رسید.

 

وی به الزام حفاری شهری تنها در طول شهر اشاره کرد و گفت: خیابانی که که آسفالت می‌شود به هیچ وجه نباید تا چهار سال در آن حفاری انجام شود.

 

شهردار قم با بیان این‌که تکریم مردم در مراجعات و خدمات به ویژه در زیباسازی شهر یکی از امور مهم در اعتماد سازی میان شهرداری و مردم است، تصریح کرد:‌ شست‌وشوی پارک‌ها و درختان از جمله امور مهم در زیباسازی شهر است که اقدامات لازم در این خصوص انجام شده است.

 

وی با بیان این‌که‌ ایجاد کمیته فرهنگ شهروندی یکی از وظایف اصلی شهرداری‌هاست، به لزوم پرداختن به فرهنگ شهروندی تأکید و ابراز کرد: مجموعه‌های فرهنگی باید ایده‌های فرهنگی خود را به شهرداری داده و از این راه ارتباطی میان مجموعه‌های فرهنگی و مدیریت شهری ایجاد شود تا مهندسی فرهنگی در شهر قم شکل گیرد.

 

سقائیان نژاد عنوان کرد: کوشش ما بر این است تا رودخانه قم آب داشته باشد زیرا منظره زیبایی به شهر قم می‌دهد؛ البته برای این مسأله تدابیری نیز اندیشیده شده که آب لازم برای کشاورزی نیز تأمین شود.

 

وی اظهار داشت:‌ بیشترین بدهکاری‌های شهرداری به ترتیب به بانک‌های ملی، تجارت، شهر، آیندگان، کوثر و مهر ایرانیان اختصاص دارد و مجموعا به 1500 میلیارد می‌رسد؛ در خصوص بهبود این بدهکاری‌ها چندین جلسه با رییس بانک ملی و تجارت انجام شده و آن‌ها نیز قبول کرده‌اند که از شهرداری ملک خریداری کنند تا جریمه‌ها بخشیده و سودها برداشته شود.

 

شهردار قم پس از بیان اقدامات شهرداری در خصوص اعتماد سازی به تبیین برخی از اقدامات عمرانی این ارگان اشاره و بیان کرد: پروژه 15 خرداد تا پایان امسال به مردم تحویل داده می‌شود.

 

وی ادامه داد: جمع پروژه‌های ریز و ناتمام گذشته حدود 30 میلیارد تومان است که تا هفته‌های آینده افتتاح خواهند شد؛ اما پروژه مرجعیت با موفقیت به کار خود ادامه می‌دهد و دو فاز آن تا پایان امسال و بقیه آن تا پایان نیمه اول سال آینده افتتاح خواهد شد.

 

سقائیان نژاد ابراز کرد: پیشبرد پروژه بلوار زائر به خوبی در حال پیش روی است و تا پایان سال متصل به شهرک پردیسان می‌شود.

 

وی افزود: تقاطع کریمی با بلوار پیامبر اعظم(ص) از صبح جمعه این هفته آغاز شده و به خوبی پیش می‌رود؛ همچنین پروژه تقاطع فردوسی متصل کننده منطقه یک به چهار تا پایان امسال تحویل مردم می‌شود.

 

شهردار قم خاطرنشان کرد:‌ پل‌های 9 دی هم به خوبی پیش می‌رود و تا پایان امسال تحویل داده می‌شود اما در خصوص پل‌های جمهوری، قرار بر آزاد سازی خیابان‌های بعد از پل تا پایان امسال است.

 

وی با بیان این‌که پروژه منوریل و قطار شهری با قدرت در حال پیش‌روی است، یادآور شد: پنج و دو دهم کیلومتر از پروژه قطار شهری مترو تا پایان سال 95 تحویل مردم می‌شود.

 

سقائیان نژاد تأکید کرد: در خصوص پروژه منوریل تاکنون جلساتی برگزار شده و قرار شد تا فقط مدیرعامل قطار شهری با خبرنگاران صحبت کند؛ آن‌چه که مشخص شد، این است که از آغاز منوریل تا میدان مطهری به فاصله چهار و نیم کیلومتر با هزینه 20 میلیارد تومان انجام پذیرد.

 

وی گفت: قسمت دیگری از پروژه‌ها تحت عنوان پروژه‌های سفر رهبر معظم انقلاب به قم صورت گرفت که یکی از آن‌ها در خصوص تعریض 18 متری در خیابان دروازه ری است. در خصوص این پروژه به دنبال ساخت آپارتمان برای خانه‌های موجود در حاشیه این خیابان هستیم تا کلید به کلید، خانه‌ها را از صاحب‌خانه‌ها تحویل گرفته و آپارتمان تحویل دهیم. اگر این اتفاق بیفتد، خیابان نوبهار را هم در بر می‌گیرد و در مجموع اقدام مفیدی برای منطقه انقلاب خیز قم انجام می‌شود.

 

شهردار قم تصریح کرد: بودجه اختصاصی سال جاری شهرداری قم 50 میلیارد تومان است در حالی که این بودجه در سال گذشته 12 میلیارد تومان بوده است.

 

وی تأکید کرد:‌‌ یکی دیگر از پروژه‌ها، ساماندهی و بهسازی خیابان‌های شهری است که تاکنون شش و نیم میلیارد تومان به آن اختصاص یافته است.

 

سقائیان نژاد یکی از معضلات زیباسازی شهری را چادر زدن مسافران در پارک‌های سطح شهر دانست و عنوان کرد: تاکنون دو پارک فدک و غدیر برای تبدیل به کمپ زائر مد نظر گرفته شده است تا برای آن‌ها، امکاناتی از جمله اتوبوس واحد اختصاص یابد و زائران تنها در این دو کمپ، چادر بزنند./997/201/ب1

ارسال نظرات