۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۲۸۸۱۴۸
استاندار آذربایجان غربی:

مقابله با افراد تفرقه انگیز ضروری است

خبرگزاری رسا ـ استاندار آذربایجان غربی گفت: مقام معظم رهبری به حدی به مسأله وحدت در بین اقوام و ادیان مختلف کشور اهمیت می‌دهند که دستور فرمودند تا هر فرقه یا فکری که بخواهد تفرقه ایجاد کند مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و در نقاطی مانند قم، کرج و مشهد افرادی که اهل ایجاد تفرقه هستند، دستگیر شوند.
قربانعلي سعادت، استاندار آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان غربی بعد از امروز در همایش استانی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی آذربایجان غربی که در سالن مخابرات این استان برگزار شد، اظهار داشت: در استان ما مجموعه‌ای از اقوام و ادیان مختلف با صلح و آرامش در کنار هم زندگی کرده و در فرهنگ هم اثر می گذارند.

 

وی افزود: برخی از آلاینده های انحراف آفرین و مشکل‌زا به وسیله فرهنگ های منحرف وارد اعتقادات و زندگی مردم می شود که باید مد نظر قرار گرفته و با آن ها مقابله شود.

 

سعادت با اشاره به اهمیت حفظ وحدت و اتحاد در جامعه اسلامی گفت: مقام معظم رهبری به حدی به مسأله وحدت در بین اقوام و ادیان مختلف کشور اهمیت می دهند که دستور فرمودند تا هر فرقه یا فکری که بخواهد تفرقه ایجاد کند مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و در نقاطی مانند قم، کرج و مشهد افرادی که اهل ایجاد تفرقه هستند، دستگیر شوند.

 

وی ادامه داد: در مهاباد مسجدی است که همه ساله در آن خیرات امام حسین(ع) پخته شده و در بین مردم پخش می شود و امام حسین(ع) بین اقوام و ادیان مختلف جایگاه ویژه ای دارد.

 

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به برخی از فعالیت های صورت گرفته از طرف ستاد ساماندهی امور فرهنگی استان گفت: جمع آوری طبل زنی در سینه زنی ها از جمله کارهای ارزشمندی است که در طول سال های اخیر در ارومیه نهادینه شده است.

 

وی اضافه کرد: زدودن امور خرافی که در بین مردم برای خود جا باز کرده و به فرهنگ تبدیل شده است، کار بسیار دشواری است و نیاز به کارهای فرهنگی وسیعی دارد.

 

سعادت 95 درصد از مسائل مربوط به شیعه و سنی را مشترک عنوان و اظهار کرد: تنها در پنج درصد از مسایل و احکام و آرا شیعه و سنی اختلاف وجود دارد که آن هم بیشتر اختلافی بین علما است و در بین مردم این اختلافات خود را نشان نمی دهند.

 

وی تأکید کرد: در آذربایجان غربی مردم در هر فرقه و مذهبی که هستند در کنار هم با مهر و محبت و سازش زندگی می‌کنند و این نشان از فرهنگ غنی این استان دارد.

 

استاندار آذربایجان غربی در پایان گفت: دشمنان اسلام از این اتحاد در زنج هستند و از این رو با ایجاد گروه‌های تکفیری مانند داعش سعی در اسلام‌ستیزی و اسلام هراسی در جهان دارند که بنا به تأکیدات مقام معظم رهبری این مسأله تنها با حفظ وحدت و اتحاد بین مسلمین قابل حل و پیشگیری است.

 

توجه عموم به مناسبت های مذهبی از عملکرد ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی است

حجت الاسلام فخری، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایحان غربی در این مراسم به اثرات مثبت تشکیل ستاد ساماندهی شئونات و مراسمات فرهنگی و مذهبی استان اشاره کرد و اظهار داشت: پیش از تشکیل این ستاد مراسماتی مانند ایام فاطمیه(س) به صورت چشمگیری در استان برگزار نمی شد، ولی در حال حاضر به مانند دهه اول محرم عزاداری می شود.

 

وی ادامه داد: در شب‌های قدر تنها چند تا مسجد معروف در استان و ارومیه به شب زنده‌داری در شب‌های احیا می‌پرداختند، با عملکرد مثبت شورای ساماندهی در سال های اخیر شاهد حضور گسترده مردم در اکثر مساجد شهر و شب زنده‌داری آنان در این ایام خاص از سال هستیم.

 

حجت الاسلام فخری در پایان گفت: تلاش کنیم تا جوانان ما با انبیا و اولیای الهی آشنا شده و روش و منش ایشان را به عنوان الگو و سبک زندگی خود انتخاب کنند./1301/203/ب2

ارسال نظرات