۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۲۸۸۱۰۶
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان:

الگوگیری از معیارهای زندگی ائمه اطهار سبب تداوم زندگی مشترک جوانان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با تأکید بر اهمیت و توجه جوانان به الگوگیری از سیره و سنت ائمه معصومین در زندگی به ویژه ازدواج گفت: الگو گیری از معیارهای زندگی ائمه سبب تداوم زندگی مشترک جوانان می‌شود.
غلامي تبليغات لرستان

حجت الاسلام احمدرضا غلامی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به این که خداوند در قرآن از زندگی انبیا و اولیای خود را به عنوان خلیفه الله و انسان کامل یاد کرده است، عنوان کرد: ائمه معصومین(ع) بهترین الگو برای ما هستند.

 

وی با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا (س) افزود: زندگی این بزرگواران بر پایه ساده زیستی بنا شد.

 

حجت الاسلام غلامی با تأکید بر این که جوانان در شروع زندگی خویش باید از معیارهای زندگی حضرت علی(ع) و فاطمه(س) الگو بگیرند، تصریح کرد: قناعت، هم کفو بودن و مهریه عقلانی از جمله معیارهای این بزرگواران بود.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دوری از تجمل‌گرایی واشرافی‌گری از دیگر معیارهای مهمی است که باید مورد توجه خانواده ها به ویژه جوانان قرار گیرد.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان نقش خانواده ها را در راستای فراهم شدن زمینه ازدواج آسان جوانان بسیار مؤثر دانست و گفت: خانواده می تواند توقعات غیر ضروری فرزندان را کاهش دهند.

 

وی یادآور شد: الگوگیری از سیره و سنت ائمه معصومین(ع) و معیارهای زندگی آنان سبب ایجاد تداوم زندگی مشترک جوانان می شود و رمز موفقیت آنان است.

 

حجت الاسلام غلامی با بیان این که تشریفات در ازدواج‌هایی که در جامعه ما حکم فرما است، رمز خوشبختی جوانان و خانواده‌ها نیست، اظهار داشت: تجمل ‌گرایی و اشرافی‌گری سبب ایجاد اختلاف و سستی پایه‌های زندگی مشترک جوانان می‌شود.

 

وی با بیان این که رمز ماندگاری و ثبات زندگی جوانان و ثمربخش بودن زندگی آنان، هم کفو بودن و همسان بودن جوانان و خانواده‌ها است، افزود: خانواده ها در این زمینه مسؤولیت خطیری برعهده دارند.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این که ملاک قرار دادن معیارها و خصوصیات معنوی و دینی در ازدواج جوانان بسیار مهم و ارزشمند است، اظهار داشت: آحاد مردم باید در فراهم کردن زندگی و زمینه ازدواج آسان جوانان و الگو گیری از سیره اهل بیت(ع) اهتمام بیشتری داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: باید بین جوانان تبیین شود که ایجاد سنگ بنای زندگی برپایه محبت، عشق واقعی و شناخت طرفین باشد.

 

حجت الاسلام غلامی یادآور شد: نبود شناخت کافی زمینه بروز مشکلات فراوانی در زندگی مشترک می شود و باید در این زمینه آگاهی و شناخت کافی وجود داشته باشد./9459 /302/ب3

ارسال نظرات