۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۲۸۶۸۶۹
استاد حوزه علمیه:

ماهیت اسلامی و ضد استکباری سبب دشمنی استکبار با ما است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ترور های اوایل انقلاب، علت حقیقی آن ها را تضاد فکری نظام اسلامی با جهان استکبار دانست و گفت: از بارزترین محورهای اندیشه انقلابی یاری مظلومان و دشمنی با ظالمان است.
گراميداشت شهادت آيت الله مدني گراميداشت شهادت آيت الله مدني گراميداشت شهادت آيت الله مدني گراميداشت شهادت آيت الله مدني گراميداشت شهادت آيت الله مدني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام صدرالدین شریفی، استاد حوزه و دانشگاه، ظهر در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله شهید مدنی، انقلاب ایران را انقلابی بر ضد طاغوت عنوان و اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی سبب شد تا ریشه طاغوت در ایران اسلامی برچیده شود.

وی با اشاره به ترورهای اوایل انقلاب، علت حقیقی آن ها را تضاد فکری نظام اسلامی با جهان استکبار دانست و افزود: ترور شخصیت های انقلابی نه به جهت برچیده شدن رژیم پهلوی، بلکه از جهت ماهیت و ساختار نظام اسلامی بود.

این استاد حوزه فضای پیروزی انقلاب را فضایی طاغوتی، مملو از ظلم و ستم و دوری از مبدأ و معاد دانست و تصریح کرد: رهبری انقلاب اسلامی بر عهده مجتهدی بود که نظام طاغوتی را در هم شکست و اسلام ناب محمدی را به حکمیت رساند.

وی انقلاب اسلامی را بنیان گذاری شده بر اساس مبانی اسلامی و قرآنی عنوان کرد و افزود: انقلاب در برابر نظام استکباری ایستاد و یک منظومه فکری به جهان عرضه کرد که بر اساس ارزش های انسانی و اسلامی بود که رهبری آن برعهده مجتهد فقیه است.

حجت الاسلام شریفی علت حقیقی نزاع های استکبار جهانی را با انقلاب اسلامی منظومه فکری آن دانست و ابراز داشت: انقلاب اسلامی در جهان حرکت هایی را ایجاد کرد که در اردوگاه دشمن عامل زلزله هایی شد و انقلاب را تا مرزهای اسرائیل گسترش داد.

وی تصریح کرد: ترور های اوایل انقلاب برای تضعیف این منظومه فکری و مانعیت گسترش آن بود، اما شاهدیم روز به روز بر عزت و اقتدار نظام اسلامی افزوده می شود.

این استاد حوزه ادامه داد: انقلاب اسلامی از پشتوانه فکری قوی و اصولی استوار برخوردار است و برای تمام شئون فردی و اجتماعی بشریت سخن دارد، از بارزترین محورهای اندیشه انقلابی یاری مظلومان و دشمنی با ظالمان است.

وی با اشاره به ترس استکبار از قدرت منظومه فکری انقلاب اسلامی و سرعت گسترش آن، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی و مبانی فکری، اصولی آن با ذات انسان و فطرت او همخوانی دارد و به این جهت از سرعت گسترش بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام شریفی انتخابات مجلس خبرگان و شواری اسلامی را مهم تلقی کرد و با تأکید بر حفظ آرامش و انتخاب اصلح، افزود: افراطی خواندن جوانان انقلابی و حزب اللهی امری اشتباه است که برخی ها فریاد می زنند.

وی بر پشتیبانی از ولایت فقیه تأکید کرد و براز داشت: ولایت فقیه عامل ثبات و اقتدار مملکت است و تا به امروز پیشرفت ها و امنیت کشور مدیون وجود ولایت فقیه در کشور است./854/202/ب1

ارسال نظرات